تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز در جلسه علنی مجلس توسط جواد جهانگیرزاده عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران این تذکرات به شرح زیر است:

**اسدی، نماینده مشکین‌شهر به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در حل مشکلات اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل. همچنین رعایت عدالت در توزیع امکانات وزارتخانه و لزوم رعایت شایسته‌سالاری در عزل و نصب مدیران.

**کاشانی نماینده زاهدان به رییس‌جمهور: تسریع در اجرای آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی استان سیستان و بلوچستان.

**ندیمی نماینده لاهیجان به وزرای کشور، جهاد کشاورزی و نیرو: پرداخت خسارات وارده ناشی از سیل اخیر در استان گیلان به ویژه شهرستان‌های حوزه انتخابیه.

**حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب به وزیر کشور: توضیح در خصوص علت دریافت وجه از پیله‌وران ایرانی در مرز پرویزخان و خسروی شهرستان قصرشیرین، به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: تسریع در پاکسازی میادین مین در مرزهای شهرستان‌های حوزه انتخابیه،‌ به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تسریع در تامین کادر بیمارستانی و پزشکان متخصص بیمارستان حوزه‌های انتخابیه، به وزیر نفت: تسریع در گازرسانی به شهرستان‌های قصرشیرین، سر پل ذهاب.

**کوچکی‌نژاد نماینده رشت به وزیر نفت: توضیح در خصوص علت تعطیلی جایگاه‌های CNG‌ شهر رشت، به وزیر کشور: توضیح پیرامون علت عدم کددار شدن برخی روستاها.

**حقیقت‌پور نماینده اردبیل به وزیر کشور: مسدود نمودن مرز ایران و آذربایجان در استان اردبیل.

**حقیقت‌پور و قاضی‌پور و جهانگیرزاده نمایندگان اردبیل و ارومیه به وزیر امور خارجه: جلوگیری از ورود پسماند صنایع آلومینیوم ارمنستان به رودخانه ارس.

**زاهدی نماینده کرمان و جهانگیرزاده نماینده ارومیه به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تسریع در پردخت حق و حقوق بازنشستگان صنایع فولاد ذوب‌آهن.

**قاضی‌پور و فتاحی نمایندگان ارومیه، بت‌کلیا نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی به وزیر نفت: تسریع در اجرای طرح‌های فاضلاب و گازرسانی مسکن مهر شهر ارومیه.

**قاضی پور و فتاحی نمایندگان ارومیه و بت کلیا نماینده مسیحیان آشوری به وزیر نیرو: احداث سد شهرستان ارومیه.

**عارفی نماینده جیرفت و انبرآباد به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اجرای مصوبه هیأت وزیران: تسریع در ساخت پایانه تجاری جیرفت به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تسریع در ساخت بیمارستان انبرآباد.

**ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان ذوب آهن اصفهان به وزرای کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت: تسریع در اقدام صندوق بازنشستگی فولاد با صندوق تأمین اجتماعی و به وزیر امور خارجه: تسریع در آزادسازی گروگان‌های ایرانی در سوریه به وزیر راه و شهرسازی در خصوص جلوگیری از تأخیر در پروازهای داخلی و خارجی.

**آشوری نماینده فومن و شفت به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: تسریع در ساخت ورزشگاه چند منظوره کارگران شهرستان فومن.

**شوهانی نماینده ایلام و مهران به وزیر امور اقتصادی و دارایی: توضیح از وی در خصوص دریافت وجه از متقاضیان وام مسکن مهر از طرف بانک مسکن، به رئیس جمهور: توضیح درباره علت رسیدگی نشدن به پرونده جانبازان استان ایلام، به وزیر آموزش و پرورش در خصوص رسیدگی نشدن به مدارک معادل فرهنگیان استان ایلام، به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: علت افزایش واحدهای بین الملل دانشگاه‌ها و کیفیت پایین آموزش در دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی.

**جلیلی نماینده مسجد سلیمان به رئیس جمهور: صدور دستور رفع توقیف از احداث جاده اهواز مسجد سلیمان به سازمان حفاظت از محیط زیست.

**حسینی و علیپور نمایندگان قائمشهر، جویبار و سوادکوه به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در احداث مسکن مهر شیرگاه به وزیر نیرو در خصوص تسریع در آبرسانی به روستاهای اطراف سد البرز.

**حیدری طیب نماینده کرمانشاه به رئیس جمهور: علت ایجاد نشدن دو و نیم میلیون شغل از طریق درآمدهای قانون اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها.

**مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود به رئیس جمهور: صدور دستور پرداخت خسارات ناشی از سیل و گرداب اخیر در شهرهای چاد و چمخاله.

**آذین نماینده رفسنجان و انار به وزیر صنعت، معدن و تجارت: توضیح پیرامون وارد کردن کالاهای لوکس و خودروی خارجی با ارز مرجع، به وزیر نیرو: تسریع در تأمین آب روستاهای شهرستان رفسنجان، به وزیر صنعت، معدن و تجارت: توضیح پیرامون علت فروش سنگ های فرآوری شده معادن و فلزات خصوصاً آهن و مس و علت افزایش قیمت خودرو.

**ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل به وزیر امور اقتصادی و دارایی: راهکار جدید دریافت مالیات بدون تعطیل کردن کارخانجات.

**ندیمی و سبحانی نمایندگان لاهیجان و سیاهکل و نیشابور و فیروزه به وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت و معدن و تجارت: جلوگیری از واردات کالای لوکس با استفاده از نرخ ارز مرجع به وزرای نیرو، نفت، اقتصادی و امور دارایی: تسریع در پرداخت بدهی واحدهای تولیدی و صنعتی با استفاده از کالاهای مورد نیاز وزارتخانه ها.

**ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تسریع در حل مشکلات زیر ساختی شهرکهای صنعتی به ویژه در استان تهران.

**بیگلری نماینده سقز و بانه به وزیر راه و شهرسازی: توضیح پیرامون علت اجرایی نشدن احداث بیمارستان سقز و بانه و توضیح در خصوص علت اجرایی نشدن طرح آسفالت راه های روستایی با استفاده از پیمانکار واحد برای اجرای طرح های متعدد آسفالت در شهرستان های سقز و بانه.

**نعمتی نماینده اسدآباد به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تسریع در تعمیر دستگاه سی تی اسکن شهرستان اسد آباد.

**طیب زاده نوری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به رئیس جمهور:توضیح پیرامون علت مسافرت برخی مسئولان با پروازهای اختصاصی به کشورهای همسایه، به وزیر ورزش و جوانان: توضیح پیرامون علت پرداخت پاداش بیست میلیونی به بازیکنان تیم ملی فوتبال پس از پیروزی برابر کره جنوبی و عدم رعایت شئون اسلامی در ورزش بانوان.

**تامینی لیچانی نماینده رشت به رئیس جمهور: تسریع پرداخت خسارات سیل در استان گیلان.

**قادر مرزی نماینده قروه و دهگلان به وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی: نظارت بر قیمت محصول سیب زمینی کشاورزان قروه و دهگلان.

**بائوج لاهوتی نماینده لنگرود به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نحوه تخصیص اعتبارات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی.

**منوچهری نماینده پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی به وزیر نفت: تسریع در گازرسانی روستاهای منطقه اورامانات.

**حسن پوربیگلری نماینده سیرجان و بردسیر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تمهید لازم درخصوص فروش سنگ آهن و مواد معدنی در بورس، به رئیس جمهور: تمهیدات لازم برای حفظ جایگاه ایران به عنوان مقام نخست صادرات پسته.

**حسینی نماینده قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلانغرب به رئیس جمهور: تسریع در برقراری مستمری رزمندگان و بسیجیان، به وزیر نیرو: آبرسانی به روستاهای شهرستان گیلانغرب، وزیر دادگستری درخصوص تسریع در ساخت پزشکی قانونی شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین.

**آصفری نماینده اراک و کمیجان به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: تسریع در حل مشکلات کارکنان و بازنشستگان کارخانه واگن پارس.

**حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه به وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی: پایین بودن سرانه بهداشت شهرستان‌های نقده و اشنویه؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: پایین بودن کیفیت آموزش دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام نور؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت افزایش قیمت خودرو در چند ماه اخیر، به وزیر نیرو: توضیح پیرامون علت عدم برق‌رسانی به روستاهای آذربایجان غربی.

**رجوی نماینده مینودشت، کلاله و گالیکش به وزیر کشور: تسریع در تخصیص کد روستایی به تعدادی از روستاهای شهرستان کلاله در استان گلستان.

**دستغیب نماینده شیراز به وزیر صنعت،‌معدن و تجارت: توضیح پیرامون علت اقدام نکردن برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور، وزیر آموزش و پرورش: علت دریافت وجه نقد هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی.

**یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد به رئیس جمهور: جلوگیری از تخصیص ارز برای اولویت نهم و دهم واردات کالاهای لوکس و غیرضروری؛‌ به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در تامین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نظام آموزش ۳-۳-۶ به وزیر کشور درخصوص جلوگیری از انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری با توجه به مواضع رهبر انقلاب؛ به وزرای کشور و اطلاعات درخصوص جلوگیری از شناسایی و برخورد با مروجان عرفان‌های کاذب؛ به وزیر کشور: پیگیری قانونی جلوگیری از پخش برنامه‌های صداوسیما در خارج از کشور عمل متقابل با مسببان امر؛ به وزیر نفت: گازرسانی به بخش‌های شهرستان تفت.

انتهای پیام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار