چیستا یثربی نویسنده،شاعر،مترجم وکارگردان گفت:«نزدیک تر»یکی از بهترین متونی است که تا به حال نوشتم ولی شاید اجرا آن به خوبی نگارش آن نباشدو آن به دلیل کمبود وقت لازم بود ولی ما حداکثر تلاشمان را کردیم.

چیستا یثربی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص نمایش «نزدیک تر» گفت: «نزدیک تر» با موضوع غم و عشق به مسائل و اتفاقات دردمندی چون رشوه گیری، اختلاس، پول شویی و ... که این روزها در هر جامعه ای وجود دارد می پردازد.

وی در خصوص داستان این نمایش افزود: داستان این نمایش ماجرای دو مهندس جوان است که در یک شرکت ساختمانی کار می کنند و عشق پاک و کودکانه ای پیدا می کنند و با وجود فشارهای جامعه با هم ازدواج می کنند و زندگی خوبی دارند تا اینکه به دلیل فشار ها، دروغ، نیرنگ و دو رویی، رشوه گیری و عدم اعتماد آدم ها به یکدیگر کم کم روابط این زوج را مختل می کند و آنها را به یک عشق زیر زمینی می کشاند و دچار پارانوئید و بدبینی می شوند و حتی به سایه همدیگر شک می کنند و به جان هم می افتند تا اینکه اوج فاجعه در زیر زمین رقم می خورد زن ومرد باید تصمیم حساس و حیاتی بگیرند که این تعلیق نمایش است.

این نویسنده و کارگردان درباره استفاده از تئاتر درمانی در این نمایش اظهار داشت: در ابتدا قرار بود در اکثر صحنه ها از تئاتر درمانی استفاده شود و صدای من به عنوان نویسنده و ذهنیت شخصیت ها در جاهایی پخش شود چون ما داشتیم یک داستان را به نمایش تبدیل می کردیم این امر لازم بود اما چون تئاتر درمانی افراد کار کشته می خواهد و بازیگران من تاکنون در این نوع کار حضور نداشتند آن را حذف کردیم.

نویسنده نمایش نامه«زنان مهتابی مرد آفتابی» در مورد عوامل نمایش تصریح کرد: در این نمایش مارال مختاری و علیرضا مهران بازی می کنند. موسیقی زنده کار مهدی مختاری، عکاس منصوره قره داغی، پوستر و بروشور آرمان خلعتبری و طراح لباس هم به عهده خودم بود همچنین علیرضا مهران هم به تکمیل ایده های من طراحی صحنه را نیز به عهده گرفت

یثربی درباره استقبال تماشاگران از نمایش گفت: تماشاگران از این نمایش استقبال کرده اند و با توجه به اینکه هنوز بروشور گلاسه کار آماده نیست و ما به مردم تراکت می دهیم اما این نمایش مخاطبان خود را پیدا کرده و ممکن است از اول تا هفتم آبان اجرا های ما در روز پنجشنبه و جمعه در دو سانس اجرا شود.

این کارگردان یادآور شد: «نزدیک تر» یکی از بهترین متونی  است که تا به حال نوشتم ولی شاید اجرا آن به خوبی نگارش آن نباشد و آن به دلیل کمبود وقت لازم بود ولی ما حداکثر تلاشمان را کردیم.

یثربی در پایان خاطرنشان کرد: «نزدیک تر» زندگی من و شماست و بیاید از نظر روحی کمی به هم «نزدیک تر» شویم و این پیام نمایش من است.

گفتنی است، نمایش «نزدیک تر» به نویسندگی و کارگردانی چیستا یثربی تا هفتم آبان ماه ساعت 19:30 در سالن سایه تئاتر شهرمیزبان علاقمندان هنرهای نمایشی است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار