سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو گفت : منابع مالی بیش از 270 طرح مهر ماندگار وزارت نیرو شفاف و مشخص است و تامین بودجه برای آنها مسیر قانونی خود را طی می کند.

علیرضا دائمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : طرح های مهر ماندگار طرح های نیمه کاره ای هستند که عزم دولت برای اتمام آنها تا پایان دولت دهم جزم شده است .

وی  افزود: پیشرفت و اجرای این طرح ها نیازمند همکاری دولت و مجلس بوده و یک تلاش ملی و عمومی  برای اتمام طرح های نیمه کاره است .

وی با اشاره به برخی شبهات پیش آمده درباره منابع مالی طرح های مهر ماندگار و ایرادات مجلس به آن گفت : منابع مالی طرح های وزارت نیرو به ویژه در بخش آب مشخص شده و به طور دقیق تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است .

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: بودجه عمومی وزارت خانه ، فروش اوراق مشارکت  در قالب قانون و فروش اموال مازاد بخشی از منابع پیشبینی شده برای پیشبرد  و اجرای طرح های آب و فاضلاب وزارت نیرو هستند.

وی  با اشاره به اوراق مشارکت فروخته شده در بخش آب گفت : حدود هزار میلیارد تومان از اوراق مشارکت مجوز داده شده در   سال 90 فروخته شده است که 305 میلیارد تومان از هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شده مربوط به  طرح های آبرسانی و فضلاب  و دو سوم دیگر هم مربوط به طرح های برق آبی و سد سازی بوده است .

دائمی با اشاره به واگذاری های اخیر وزارت نیرو در بخش آب  خاطرنشان کرد : وزارت نیرو در بحث خصوصی سازی  مناسب عمل کرده و تاکنون 500 میلیارد تومان از اموال شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب فروخته شده است ./عب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار