مروری بر مهم‌ترین اخبار "سیاسی"شنبه

مهمترین عناوین خبری "گروه سياسي" که در روز شنبه منتشر شده موضوعاتي چون: بار دیگر خباثت استکبار جهانی از میعادگاه نماز بر جهانیان نمایان شد، واشنگتن به جای گزینه تقابل با ایران، تمایل به مدیریت منازعه دارد ، 61 ایراد و تذکر شوراي نگهبان به لایحه "آیین دادرسی کیفری" و "حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و.... است.

مهمترین عناوین گروه سياسي  باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

روايت "ضريحي" كه تا چند صباحي ديگر در "قطعه‌اي از بهشت" منزل خواهد گزيد+ تصاوير

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/7/29/444751_893.jpg

 فرقي نمي‌كرد چادر سفيد گل‌گلي سرت باشد يا پيراهن آستين كوتاه رنگي تنت، جوراب نانو 8 هزار توماني پايت باشد يا كفش زه‌وار دررفته مشكي پاره، انگشتر سليماني به دستت باشد يا پينه‌هاي كهنه كارگري؛ هر كس و هر كسي كه هستي هدفت يك چيز است و مقصودت همان، فارغ از هر‌گونه دغدغه دنياي فاني، هدف نجوايي پنهايي و روحاني با سالار شهيدان است و لاغير.

دولت نمايندگان خود را براي طرح سوال از رئيس‌جمهور معرفي كرد

سخنگوي كميسيون برنامه، بودجه مجلس از حضور نمايندگان دولت در جلسه عصر فرداي(يكشنبه 30 مهر‌ماه) اين كميسيون به منظور بررسي طرح سوال از رئيس جمهور خبر داد.

امكان ارتقاي جايگاه ايران به رتبه نخست انرژي جهان
معاون وزير دفاع و رئيس سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح با اشاره به اينكه ايران بين دو حوزه بزرگ انرژي يعني خليج‌ فارس و درياي خزر قرار گرفته است، گفت: اين موقعيت در بين كشورهاي جهان بي‌نظير بوده و باعث كسب رتبه دوم انرژي در جهان پس از روسيه شده و پيدا شدن حوزه وسيع نفتي در درياي خزر، موقعيت ذخيره نفتي ايران را تا دومين كشور نفتي جهان بالا كشانده و بعيد نيست كه تا چهار سال آينده به رتبه نخست دارندگان انرژي در جهان برسيم.

توافق پنهان ضد انقلاب و فتنه برای مطالبه تغییر در سیاست‌های هسته‌ای نظام

اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که گروه‌های مختلف ضد انقلاب با هدایت سرویس انگلیس درصدد راه اندازی موج درخواست تغییر پیشنهاد هسته‌ای در ایران هستند.

فرار یکی دیگر از اعضای منافقین از کمپ لیبرتی

 یکی دیگر از اعضای گروهک تروریستی منافقین، علی‌رغم کنترل‌های شدید سرکردگان منافقین از پايگاه لیبرتی فرار کرد.

"بيداري اسلامي" پروژه‌هاي پليد نظام سلطه در خاورميانه را ناکام گذاشته است
يک کارشناس سياست خارجي گفت: گسترش بيداري اسلامي و خواسته‌ها و مطالبات جديد ملت‌هاي منطقه، مانع از دست‌يابي نظام سلطه به اهداف شوم خود شده و پروژه‌هاي غرب در خاورميانه را ناکام گذاشته است.

استعفاي کانديداهاي رياست جمهوري 6 ماه قبل از انتخابات مغاير با قانون است

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/7/29/445986_453.jpg

 سخنگوي شوراي نگهبان درباره طرح برخي نمايندگان مبني بر استعفاي كانديداهاي رئيس جمهوري شش ماه قبل از برگزاري انتخابات گفت: ظاهرا اين طرح از دستور كار نمايندگان خارج شده است اما اگر چنين چيزي در مجلس مطرح شود مغاير بودن آن با قانون روشن است.

عملیات ساخت مترو پردیس در حال طراحی است/ ساخت مسکن مهر پردیس در قالب 3 شهرک وزیر راه و شهر سازی گفت: 88هزار واحد مسکن مهر جدید پردیس در قالب 3 شهرک با امکانات زیر بنایی و امکانات رفاهی و خدماتی مانند مدرسه و مسجد به صورت یکپارچه ساخته می‌شود.

بار دیگر خباثت استکبار جهانی از میعادگاه نماز بر جهانیان نمایان شد
 سازمان بسیج دانشجویی کشور بيانيه اي را در محکومیت حادثه تروریستی در مسجد امام حسین (ع) چابهار صادر كرد.

دليل فرسايشي شدن روند مذاکرات غرب با ايران

يک کارشناس مسائل هسته‌اي گفت: اظهارات برخی سیاستمداران آمریکایی در خصوص بهبود روند مذاکرات و در عين حال افزايش تحريم‌ها عليه ايران حاکی از تناقض‌هایی بوده که در سياست‌هاي آمريکا و اتحاديه‌ي اروپا وجود داشته و باعث فرسايشي شدن روند مذاکرات شده است.

واشنگتن به جای گزینه تقابل با ایران، تمایل به مدیریت منازعه دارد
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قطعنامه سپتامبر 2012 شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد واکاوی قرار داد.

رجز خوانی‌هاي صهيونيست‌ها به دلیل افول قدرت آنها در منطقه است
 يك كارشناس سياست خارجي گفت: رژيم صهيونيستي با راهبرد تهدید می‌خواهد خود را زنده نمایش دهد، چرا که اين رژيم اکنون نفس‌های آخر خود را می‌کشد، لذا اين عربده کشی‌ها و رجز خوانی‌ها در واقع به دلیل افول قدرت رژيم صهيونيستي و آمريکا در منطقه است.

61 ایراد و تذکر شوراي نگهبان به لایحه "آیین دادرسی کیفری" و "حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/7/29/446388_525.jpg

نظر شوراي نگهبان در خصوص آيين دادرسي كيفري، بيمه بيكاري و حمايت از كودكان و نوجوانان بي‌سرپرست و بدسرپرست در نشست خبري امروز(شنبه) سخنگوي اين شورا اعلام شد.

نظارت بيروني با نهادينه‌شدن نظارت دروني محقق مي‌شود

 رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: تا فرد، خانواده و جامعه ما از جنبه دروني نظارت را نپذيرد، نظارت بيروني چندان راه به جايي نمي‌برد و ما در وهله نخست بايد جنبه فرهنگي نظارت را مورد تأكيد قرار دهيم و در وهله بعد مكانيسم‌هاي بيروني نظارتي را فعال كنيم، در غير اين‌صورت راه فرار از نظارت هميشه باز خواهد ماند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار