اگر به دنبال خرید لباس پاییزی هستید بهتر است لباس هایی با پارچه مخمل کبریتی، چرم، جیر یا کتان ضخیم را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ بزرگترین اشتباه مد در فصل پاييز این است که از پوشیدن جنس های نامناسب فصل پرهیز کنید.

در پاییز و زمستان می توانید از کتی استفاده کنید که دارای یک لایه بادگیر باشد تا از ورود سرما در روزهای سرد جلوگیری کند. در فصل پاییز، آنچه بسیار اهمیت دارد، استفاده از کفش مناسب است.

در ترتیب دادن  کمد لباس پاییزی سه نکته اصلی را به یاد داشته باشید:

۱) پارچه لباس پاییزه: پارچه‌های مخمل کبریتی، چرم، جیر، پارچه‌های کتانی راه‌راه و زبر، مخمل، بافتنی و کشباف، پارچه‌هایی که آستر دارند، خز و در نهایت پارچه‌های پشمی، پارچه‌های لباس‌های پاییزی هستند پس به سراغ این جنس‌ها هنگام انتخاب لباس بروید.

۲) رنگ لباس پاییزی: پاییز فصل زرد و نارنجی است بنابراین شما هم در این فصل به طبیعت و حال و هوای آن احترام بگذارید و لباس‌هایی را انتخاب کنید که رنگ آنها مناسب این فصل است. سبز یشمی، آبی تیره (آبی نفتی)، عاجی و قهوه‌ای مناسب این فصل هستند. رنگ‌ها در پاییز غوغا می‌کنند پس شما هم در این جشن رنگ طبیعت شرکت کنید.

۳) نوع لباس‌های پاییزه: وقتی بوی مهر می‌آید کم‌کم وقت آن است که لباس‌های آستین کوتاه را جمع کنید و لباس‌های دیگری را مهمان جارختی‌تان بکنید. بلوزهای یقه اسکی، ژاکت کشباف، عرق‌گیر، شلوارهای جین، شلوارهای پارچه‌ای کمی ضخیم‌‌تر، روسری‌های ضخیم‌‌تر و دستکش‌های چرمی و یا موهر ظریف، چکمه‌های ساقه بلند، بلوزهای بلند دکمه‌دار، کت‌های ورزشی مناسب، جلیقه و کت‌های کوتاه کمردار، کمربندهای چرمی از کمد شما یک کمد پاییزی می‌سازند.

پارچه های مخمل کبریتی از جمله پارچه هایی هستند که در بین اغلب گروه های سنی طرفدار دارند. این نوع پارچه ها معمولا از پارچه های نسبتا ضخیم هستند، اما اگر جنس آن خوب نباشد متاسفانه پس از چند بار پوشیدن باید آن را برای همیشه کنار بگذارید.

نکته: یکی از مشکلات اصلی با لباس‌های پاییزه و به خصوص ژاکت این است که شما را چاق‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد. ولی راه‌حل آن آسان است. به سراغ خرید ژاکت‌هایی بروید که جفت و جور بدن شما بافته شده باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار