غرب به خوبی می‌داند که ایران هرگز به دنبال سلاح اتمی نبوده و به دنبال آن نیز نخواهد بود، با وجود این به نظر می‌رسد آنها بهانه‌ای بهتر از برنامه انرژی هسته‌ای ایران برای اعمال تحریم‌های وحشیانه خود با هدف نهایی ایجاد یک رژیم دوست با امریکا در آن کشور پیدا نکرده‌اند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، تحریم‌های تحت هدایت آمریکا علیه جمهوری اسلامی با هدف دستیابی به «توهم بزرگ» تشکیل یک رژیم غرب گرا در ایران، «زندگی میلیون‌ها بیمار» را در این کشور در خطر انداخته است.

تحریم‌های تحت هدایت آمریکا علیه ایران، که به شکل مستقیم و دردآوری مردم این کشور را هدف قرار داده، وضعیتی غیرقابل تصور را برای آن‌هایی که زندگیشان وابسته به داروهای پزشکی است، ایجاد کرده است؛ داروهایی که به شکل ناخوشانیدی تحت تاثیر این تحریم‌های وحشیانه قرار گرفته‌اند.

صرف تفکر اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی و به خطر انداختن زندگی میلیون‌ها بیمار حقیقتا اقدامی وحشیانه است که جوهر حقیقی انسانیت و همچنین قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

غرب «به خوبی از آثار مخرب و ضد انسانی» تحریم‌ها علیه زندگی بیماران در ایران آگاه است. روزنامه واشنگتن پست با عنوان «ایران، آثار منفی تحریم‌ها روی بیماران» به جزئیات اینکه چطور کمبود دارو به طور ویژه زندگی «بیماران سرطانی و افراد تحت درمان به دلیل ابتلا به اختلالات پیچیده مانند هموفیلی، اسکلروز چندگانه و تالاسمی و همچنین بیماران دیالیزی و محتاج به پیوند عضو» را تحت تاثیر قرار داده، می‌پردازد.

فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص، در ماه آگوست در نامه‌ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدام سازمان ملل برای جلوگیری از تاثیرات منفی تحریم‌ها بر شش میلیون بیمار ایرانی در رنج از بیماری‌های لاعلاجی مانند تالاسمی، هموفیلی،نارسایی کلیوی، ام اس، سرطان و غیره شد.

همچنین حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود تحریم‌های غیرمنطقی غرب را «وحشیانه» دانستند و آن را به عنوان جنگ با یک ملت توصیف کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «غرب عصبانی است و آنها از برنامه انرژی هسته‌ای ایران به عنوان یک بهانه استفاده کرده‌اند. آنها ادعا می‌کنند که اگر ملت ایران از انرژی هسته‌ای صرف نظر کند، تحریم‌ها برداشته می‌شود. دروغ می‌گویند از روی بغضی که دارند تحریم‌های غیر منطقی را انجام می‌دهند.»

غرب به خوبی می‌داند که ایران هرگز به دنبال سلاح اتمی نبوده و به دنبال آن نیز نخواهد بود. با وجود این، به نظر می‌رسد آن‌ها بهانه‌ای بهتر از برنامه انرژی هسته‌ای ایران برای اعمال تحریم‌های وحشیانه خود با هدف ایجاد یک رژیم دوست با امریکا در این کشور پیدا نکرده‌اند.

توهم بزرگ مورد نظر مقامات امریکا (برای تغییر رژیم در ایران) نشان دهنده این حقیقت است که مقامات واشنگتن تا چه میزان از حقیقت دور بوده و چطور به شکل دیو صفتانه‌ای مصمم هستند که به هر بهایی حتی به بهای کشته شدن میلیون‌ها انسان، به تغییر مورد نظر خود دست یابند. غرب، همراه با امریکا، خواسته یا ناخواسته از طریق این تحریم‌های غیرقانونی در حال از بین بردن و کشتن بیماران ایرانی است. در حقیقت، آن‌ها به دلیل زیان‌های جانی که بر ملت ایران وارد می‌کنند، در پیشگاه عدالت حاضر خواهند شد: چشمان خداوند یقینا نظاره‌گر آنهاست و آن‌ها گرفتار خشم و غضب الهی هستند.

اسماعیل سلامی

منبع: ستاد حقوق بشر

برچسب ها: تحریم ، هولوکاست ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار