در ماه گذشته،شبکه BBC فارسي با يکي از شرکت‌هاي فروشنده تجهيزات پارازيت در چين مکاتبه‌اي انجام داد و به نقل از کارشناسان اين شرکت چيني مدعي شد که پارازيت‌ها براي سلامتي انسان مضر هستند، اما با بررسي‌هاي باشگاه خبرنگاران، بار ديگر، سياست‌هاي دروغ‌پراکني شبکه سلطنتي برملا شد.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران؛ با نزديک شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري، عوامل مطبوعاتي و رسانه‌هاي وابسته به اپوزوسيون خارج‌نشين دست به کار شدند تا فتنه‌اي ديگر را برپا کنند. در اين ميان BBC فارسي هم بحث پارازيت‌ها را پيش گرفت و با تهيه گزارشي سعي كرد اين امر را القا کند که پارازيت‌ها براي انسان مضر هستند. شبکه BBC فارسي در اين گزارش سعي کرد سياست‌هاي دروغ‌پراکني خود را با مستندسازي روي خروجي خودش ببرد.

در اين گزارش، شبکه سلطنتي با يکي از شرکت‌هاي فروشنده تجهيزات پارازيت در چين ارتباط برقرار کرده و به نقل از کارشناسان اين شرکت چيني مدعي شد که پارازيت‌ها براي سلامتي انسان مضر هستند.



شرکتي که bbc با آن مکاتبه کرده بود که البته پاسخ اين شرکت را بدون هيچ سندي منتشر کرد


بر همين اساس بود كه خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، پس از انجام تحقيقات، همان شرکت چيني که با شبکه BBC فارسي مکاتبه کرده بود را پيدا کرده و با آن مکاتبه کرد.

در ايميلي كه به شرکت چيني wondelrland Technology Co.ltd   ارسال شد از مسئولان اين شرکت در خصوص تاثيرات منفي پارازيت‌هاي ماهواره‌اي روي سلامتي انسان و اين که آيا فرکانس‌هاي راديويي سرطان‌زا بوده و يا اينکه بر روي جنين انسان تاثير دارند يا خير سوالاتي پرسيده شد.


سوالات مطرح شده از شرکت چيني wondelrland Technology Co.ltd

کارشناس مربوطه در پاسخ چنين بيان کرد:

پارازيت‌هاي ماهواره‌اي آسيبي به انسان نمي‌رسانند، زيرا قدرت خروجي آن حداکثر 20 وات بوده و 30 متر بالاي ساختمان‌هاي مسکوني قرار مي‌گيرند، بنا براين نيازي براي نگراني نيست.




متن ايميل پاسخ کارشناس شرکت wondelrland Technology Co.ltd


شرکت Tangreat

براي کسب اطمينان در اين خصوص، خبرنگار باشگاه باشگاه خبرنگاران با شرکتي ديگر با نام Tangreat مکاتبه کرد و همان سوال قبلي را نيز از اين شرکت پرسيد. Tangreat در ايميلي پاسخ داد که امواجي كه اين دستگاه‌ها توليد مي‌كنند مانند فرکانس‌هاي راديويي است و تاثيرات فرکانس‌هاي راديويي بر روي بدن انسان بسيار ناچيز هستند.


ايميل دريافتي از شرکت Tangreat






برچسب ها: پارازیت ، شرکت ، مکاتبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شایسته
۲۳:۱۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۱
کی بی بی سی حرف راست زده که این دفعه دومش باشه!!
اگه دروغ کنتور داشت الان کنتور بی بی سی بارها سوخته بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۱
بی بی سی غلط کرده که چنین حرفی زده
آخرین اخبار