مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی گفت: مشکل تردد کامیون های بالای 20 تن به کشور ترکمنستان تنها در مرز باجگیران وجود دارد.

حمید رضا شهرکی ثانوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در حاشیه برگزاری نشست تخصصی شرکت های حمل و نقل بین المللی در حوزه افغانستان با بیان این مطلب افزود: : وقتی تردد انجام می شود کشورها باید رعایت قوانین یکدیگر را بکنند و این موضوع تنها در مرز باجگیران صورت گرفته و در دیگر مرزها وجود ندارد.
وی ادامه داد: خراسان رضوی با داشتن چهار مرز 37 درصد کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.
شهرکی با بیان اینکه خراسان رضوی در سه مرز با ترکمنستان و در یک مرز با کشور افغانستان در ارتباط است خاطر نشان کرد: خراسان رضوی جایگاه نخست را در خصوص بحث ترانزیت جاده ای دارد.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی در خصوص برنامه های این سازمان در بحث افزایش ترانزیت کالا یادآور شد: در سال جاری چندین میزبانی را داریم و در این نشست پنج انجمن بین المللی شرق کشور حضور دارند و همچنین در سال گذشته
میزبان کل پایانه های مرزی بودیم.
شهرکی ادامه داد: در سه نشست برگزار شده در استان و جایگاه خراسان رضوی و کشور را تبیین کردیم و در هفته گذشته نشست مشترکی را در مرز سرخس با مسئولین حمل و نقل کشور ترکمنستان برگزار کردیم.
وی در جواب به این سوال که چرا گمرک باجگیران به یک گمرک سیاسی تبدیل شده است تصریح کرد: اتفاقی که برای گمرک باجگیران رخ داده این است که بر اساس تعهدات قبلی تردد مسافر و مبادلات صادراتی برای این مرز پیش بینی شده بود و در همین خصوص طرف ترکمن تقاضای اجرای آن را دارد که مقامات ایران در حال مذاکره هستند اما مشکل حادی وجود ندارد البته تردد ها به سایر پایانه ها انتقال یافته است. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.