نمایندگان پارلمان عراق خواستار اقامه دعوی علیه رژیم صهیونیستی و دریافت غرامت بمباران نیروگاه هسته ای این کشور در سال 1981 شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، روزنامه الصباح عراق امروز اعلام کرد: نمایندگان طیف های مختلف در پارلمان عراق از دولت این کشور خواستند به علت بمباران راکتور هسته ای اوسیراک این کشور و همچنین ترور دانشمندان و خلبانان پس از سال 2003 از سوی اسرائیل، بر ضد این رژیم شکایت کند.

این روزنامه به نامه ای از دبیرخانه نخست وزیری عراق به شماره 1 /2 /100 به تاریخ بیست و پنجم نوامبر سال 2009 خطاب به وزارت خارجه عراق دست پیدا کردکه در آن آمده است: نوری المالکی نخست وزیر عراق از وزارت خارجه خواسته است سازوکار جبران خسارت عراق از بابت حمله اسرائیل به راکتور اوسیراک در سال 1981 را تهیه کند .

در همین حال یک منبع پارلمانی آگاه گفت: مسئله بمباران راکتور اوسیراک از سوی دفتر اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق در حال پیگیری است، زیرا یک کارشناس عراقی پس از انجام تحقیقات لازم در این خصوص اطمینان داده دولت عراق قادر است به طور قانونی از اسرائیل درخواست خسارت کند.

جواد البزونی عضو پارلمان عراق در این باره گفت: فعالیت راکتور هسته ای اوسیراک صلح آمیز بود و عراق از آن برای اهداف علمی و زیر نظر سازمان ملل استفاده می کرد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار