هفتاد سال پیش در چنین روزی یکی از خونین ترین نبردهای جنگ جهانی دوم در منطقه العلمین در کشور مصر بین قوای متفقین و متحدین آغاز شد. نبردی که به قیمت 45 هزار کشته و با پیروزی متفقین پایان یافت اما بعد از 70 سال این منطقه هنوز هم قربانی می گیرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در 23 اکتبر سال 1942 میلادی نیروهای انگلیسی حمله شدیدی را بر علیه مواضع نیروی های آلمانی در شمال آفریقا آغاز کردند.

انگلیسی ها در این نبرد در مقابل یکی از مشهورترین فرماندهان زرهی آلمان یعنی فیلد مارشال رومل ملقب به "روباه صحرا" قرار گرفتند و برای مقابله با پیشروی تانک های رومل در هر ضد حمله احتمالی از مقادیر بسیار زیادی مین ضد تانک و ضد نفر استفاده کردند.

بنا بر تخمین های موجود چیزی نزدیک به 16 میلیون گلوله توپ، مین و بمب عمل نکرده در نقاط مختلف منطقه "بدویین" در نزدیکی شهر قاهره وجود دارد. تقریبا آمار دقیقی از میزان کشته های حاصل از این مواد منفجره وجود ندارد.

تنها از سال 1982 میلادی که سرشماری کشته های این میادین مین و مواد منفجره عمل نکرده آغاز شده است به ثبت 8 هزار کشته رسیده است.




قربانیان مین در مصر

" عبدالله صالح " یکی از 725 قربانی این مین ها و بمب های عمل نکرده است که پس از انفجار زنده مانده اند. وی که در سال 2007 بر اثر برخورد با یک مین پای راست و یک چشم خود را از دست داده است در حال حاضر یک سازمان خصوصی برای حمایت و جلب توجه به وضعیت مردم این منظقه و مشکلات آنها ناشی از مین ها به راه انداخته است.



وی می گوید: برای مردم این ناحیه جنگ جهانی دوم هنوز ادامه دارد. " فایز اسماعیل " یکی دیگر از قربانیان این مینها که یک پای خود را از دست داده است می گوید : امروز آلمان و انگلستان با هم دوست هستند و بایستی کمک بیشتری برای حل این مشکل به ما بکنند.


پدر و پسری از اهالی " بدویین "

" احمد حسین " یکی از مسئولین خنثی سازی در این منطقه می گوید: دولت انگلستان به نوعی به من و کشورم توهین کرد. برای نمونه آنها در سال 2007 میلادی تنها 250 هزار پوند به برنامه خنثی سازی در مصر کمک کردند و این در حالی بود که آلمانها در همان سال 2 میلیون یورو به این عملیات کمک مالی کردند.

مسئله مهم این است که با وجود تلاش های بسیار هنوز میلیون ها خمپاره و گلوله عمل نکرده در نقاط مختلف صحرای مصر قرار دارد که هر زمان می تواند با کوچکترین اشاره ای تا سالهای بعد منفجر شود.
 
برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، مصر ، مین ، جنگ ، دوم ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار