انتشار اعترافات اعضای ستاد میرحسین، معرفی سوءاستفاده کنندگان دولتی، عدم‌پذیرش درخواست رفع بازداشت مهدی هاشمی، حمله تند عضو دفتر رئيس‌جمهور به نماینده رهبری در سپاه، توکلی به‌دنبال استیضاح احمدي‌نژاد است، چه کسانی سایتها را فیلتر می کنند؟، درباره احمدی‌نژاد علم غیب نداشتیم، بازداشت نماینده ضد ایرانی و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز چهارشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:



روزنامه کیهان:

بايد ماست مالي كنيم تا كيهان ما را دست نيندازد!

كاريكاتوريست خارج نشين نشريات زنجيره اي همچنان معتقد است همايش هاي اپوزيسيون در خارج كشور بيشتر قمپزيسيون پيروپاتال هاي تاريخ گذشته و دست به جيب رژيم سعودي است!

نيك آهنگ-ك با اشاره به نشست اخير طيفي از عناصر ضدانقلاب و برخي اصلاح طلبان فراري در كلن آلمان نوشت: معمولا حرف هاي من به واكنش هاي تندي منجر مي شود. اشكال از خود من است. مثلا وقتي برخي اقدامات گروه هاي سياسي كه همايش نيروهاي اپوزيسيون را به جمع شدن گروهي فعال و روزنامه نگار دور هم تقليل مي دهند و مدعي ايجاد آلترناتيو مي شوند را بازي «قمپزيسيون» نام نهادم، دوستان زيادي در اين سو معترض شدند كه چرا حركات دموكراسي خواهانه گروه هاي مختلف را دست انداخته ام. يا وقتي در يك گروه بسته فيسبوك دعوت تعداد قابل توجهي از اعضاي يكي از احزاب «قومي» به شوخي به پاسخ به مهرباني و ميزباني از دوستان فراري مربوط كردم، جماعت به «خودنويس» حمله كردند و حتي عليرضا نوري زاده خودنويس را دروغ گو خواند، اما نگفتند دروغ ما در مورد كنفرانس شان كجا بوده؟ اما هفته پيش شاهد چند جابجايي نسبتا خوب بوديم. كساني كه حاضر نشده بودند در كنفرانس هاي مختلف با ديگران زير يك سقف بنشينند، در شهر كلن همديگر را ديدند و احتمالا چاق سلامتي هم كرده اند. البته اينكه براندازها با طرفداران ماندگاري چگونه به نتيجه اي مشترك مي توانند برسند، با خدا است.

وي در سايت خودنويس اشاره به اينكه اپوزيسيون بعد از 34 سال است همچنان به طفل نابالغ مي ماند، مي نويسد: اين نشست ها و سخنان كدام بار را از روي دوش اپوزيسيون در اين سالها برداشته است؟ اما نكته مهم تر! سن بازي گران اپوزيسيون چقدر است؟ من عكس هاي كنفرانس ها را دوست دارم جور ديگري ببينم. عكس هاي پس كله مهمانان به من مي گويد كه چند نفر موهاي شان سفيد است و چند نفر وارد دايره كچل ها شده اند و چند نفر رنگ موي خود را به رخ بقيه كشيده اند! اگر روزي از نهضت آزادي به عنوان حزب پيرمردها ياد مي شد، الان بايد بسياري از نهادهاي سياسي مخالف رژيم تهران را چه ناميد؟

وي اضافه كرد: در يك سال گذشته، كنفرانس ها و گردهم آيي هاي مختلفي برگزار شده كه برخي شفاف تر بوده اند و اطلاع رساني قوي ترشان به انعكاس آن چه رخ داده كمك كرده است. اگر برخي نگرانند كه مثلا طرح بعضي موضوع ها از سوي كيهان مسخره شود، و به همين دليل سانسور را جانشين شفافيت كرده اند، عملا قاعده بازي كيهانيان را پذيرفته اند. يك اپوزيسيون متحد و قوي اگر خود قاعده بازي را تعيين كند، توپ را راحت تر به زمين طرف مقابل مي اندازد و ديگر منفعلانه و مفعولانه مظلوم نمايي نمي كند.

«نيك آهنگ-ك» خواستار پذيرش اشتباه از سوي خطاكننده در جبهه اپوزيسيون شده و نوشت: «اگر عضوي از اپوزيسيون كه موقعيت بسيار جالب توجهي هم دارد، خطايي مرتكب شد، نبايد به دست كل جريان سياسي ماله بدهند تا كار ايشان را ماست مالي كنند. ماله كشي خطايي است كه انگار يكي از فاكتورهاي خوني ما شده است. اپوزيسيون اگر توانست آن قدر مشروعيت نزد ايرانيان خارج از كشور به دست آورد كه بدون نگراني كمك هاي مالي خودشان را به اين گروه ها براي نجات كشور سرازير كنند، احتمالا با اقبال داخلي ها هم روبرو خواهند شد. يادتان باشد كه كمك هاي مردمي با گرفتن پول از دولت هايي مثل عربستان و غيره! فرق مي كند. ما كه البته چيزي نمي دانيم...»


سايه سنگين پهپاد ايوب بر سر رزمايش اسرائيل

يك خبرنگار صهيونيست حضور آمريكا در رزمايش مشترك با اسرائيل را كم فروغ و نمايشي توصيف كرد.

رزمايش مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي تحت عنوان چالش دشوار 2012 از زمستان سال گذشته چندين نوبت به تعويق افتاده بود. ميترا فرهمند خبرنگار راديو فردا در فلسطين اشغالي درباره رزمايش مذكور گزارش داد: قرار بود اين رزمايش اوايل بهار انجام شود اما به نيمه اكتبر موكول شد. آمريكا آن زمان نمي خواست كه با مشاركت دادن نيروهاي نظامي اش در چنين مانوري در كنار اسرائيل، آن هم در حالي كه سخنان جنگ طلبانه سران اسرائيل شدت گرفته بود، آمريكا را در يك مقابله نظامي با ايران نشان دهد.

وي افزود: پنتاگون به تازگي تاييد كرد كه از شمار نيروهاي خود در رزمايش كنوني، به ميزان چشمگيري كاسته است، امري كه پنتاگون آن را تنها ناشي از جدول زماني نيروهاي نظامي آمريكا در جهان مي داند. پنتاگون همچنين تاييد مي كند كه نوع و ميزان برخي از تجهيزات و هزينه مالي خود را در اين رزمايش كم كرده است.

گزارش راديو فردا مي افزايد: اما رسانه هاي آمريكا نوشته بودند باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا با كاستن از شمار نيروهاي نظامي مشاركت كننده در رزمايش با اسرائيل خواسته است كه به بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل پيام بدهد كه در انديشه عملي كردن «گزينه نظامي» در قبال تاسيسات هسته اي ايران نباشد. در دوره اخير مناسبات ميان نتانياهو و اوباما به خاطر اصرارهاي نخست وزير اسرائيل براي تعيين «خط قرمز» در پرونده هسته اي ايران متشنج بوده است؛ اين تنش ها به جايي رسيد كه نتانياهو در سفر ماه گذشته خود به آمريكا نتوانست تاريخي براي ملاقات با اوباما بگيرد.

يادآور مي شود مقارن با اولين روز رزمايش 3 هفته اي آمريكا و اسرائيل در صحراي نقب (جنوب فلسطين اشغالي)، يك فروند پهپاد پيشرفته رژيم صهيونيستي در شمال فلسطين سقوط كرد.

پيش از اين هم نفوذ يك پهپاد متعلق به حزب الله به عمق منطقه استراتژيك نقب و انجام فعاليت هاي شناسايي، با حيرت و شوك شديد در محافل رسانه اي و اطلاعاتي جهان به ويژه رژيم صهيونيستي مواجه شده بود. كانال 2 تلويزيون اسرائيل مي گويد سايه پهپاد ايوب بر سر رزمايش صهيونيست ها سنگيني مي كند.


تروريست ها شيعه و سني را با هم ترور مي كنند

در حالي كه برخي گروهك هاي اپوزيسيون همچنان با طيفي از گروه هاي تروريستي در ارتباطند، يكي از فعالان اپوزيسيون اعلام كرد گروه هاي تروريستي پايگاهي در ميان مردم ندارند.

اغتشاشات 3 سال پيش بهانه اي بود تا گروهك هاي تروريستي نظير پژاك، كومله، دموكرات، ريگي و منافقين در كنار ساير گروه هاي اپوزيسيون به هم برسند و متفق القول مدعي جنبش سبز شوند.بعد از آن نيز در بسياري از نشست هاي محفلي گروه هاي ضد انقلاب، از سران برخي از همين گروه هاي تروريستي براي هماهنگي دعوت به عمل آمده است. رسانه هاي فارسي زبان انگليسي و آمريكايي و فرانسوي نيز بارها تريبون هاي خود را به عناصري نظير ريگي و... سپردند.

با اين حال عبدالستار اوشوكي از عناصر اپوزيسيون مقيم لندن درباره اقدام تروريستي اخير در چابهار كه منجر به شهادت دو نفر شد، گفت: گروه هاي تروريستي در داخل پايگاه مردمي ندارند

وي در مصاحبه با دويچه وله با بيان اينكه گروه موسوم به حركت انصار پس از فروپاشي گروه ريگي به وجود آمده، افزود: آنها گروه تكفيري و قائل به خشونت و كشتار جمعي نظير عمليات انتحاري هستند. امكان فعاليت آنها بسته به ميزان امكاناتي است كه در آن سوي مرز در اختيار آنها گذاشته مي شود.

وي همچنين گفت: اين گروه ها در داخل بلوچستان ايران پايگاه مردمي ندارند، چون شديداً به دنبال جنگ، درگيري و نفاق بين سني و شيعه هستند. وانگهي آنها در كشتار جمعي خودشان هم خبرگي ويژه اي دارند. مردم با بمب گذاري شديداً مخالف هستند به خصوص كه معمولاً بمب گذاري ها و عمليات انتحاري اين گروه هاي مسلح و خشونت گرا تمايزي بين بلوچ و فارس يا بلوچ سيستاني و شيعه و سني نمي گذارد. ما ديديم كه در همين عمليات اخير چابهار از دو كشته شده، يكي سني است، ديگري شيعه مذهب، يكي سيستاني و ديگري بلوچ است. در نتيجه بلوچ و سيستاني به طور مساوي مورد خشونت قرار گرفته اند. در عمليات 22 ماه پيش در چابهار نيز به همين صورت تعداد زيادي از اهل سنت كشته شدند و ادعاي اين گروه كه براي احقاق حقوق اهل سنت مبارزه مي كند، با اين روش هاي خشونت آميز و كشتار جمعي، مورد قبول مردم بلوچ نيست. علاوه بر آن ايدئولوژي تكفيري و همفكري اين گروه ها با گروه هاي مشابه در پاكستان و افغانستان، عملكردشان هم در بلوچستان باعث ضرر مي شود و به همين دليل هم ما مي بينيم كه جامعه روحانيت اهل سنت در بلوچستان و امام جمعه اهل سنت زاهدان، شديداً اين عمليات را محكوم كرده و گفته است كه اين يك عمليات تروريستي است كه توسط نيروهاي وابسته به استكبار جهاني صورت گرفته و شيعه و سني را به صورت يكسان مورد هدف قرار داده است.


كلينتون: تهديد ايران براي بستن تنگه هرمز جدي است

تلويزيون صداي آمريكا گفت: واشنگتن تهديد ايران درباره بستن تنگه هرمز را سرسري نمي گيرد بلكه جدي مي داند.

به گزارش صداي آمريكا، هيلاري كلينتون ضمن سخنراني در دانشگاه جرج تاون واشنگتن به تهديدهاي ايران در بستن تنگه هرمز اشاره كرد و گفت ما اين تهديدها را جدي مي گيريم.

وي افزود: در ديدگاه آمريكا انرژي در كانون ژئوپلتيك و منبع ثروت و قدرت است و به اين دليل مي تواند منشا درگيري و همكاري باشد.

وزير امور خارجه آمريكا گفته است نفع ما در اين است كه جلوي درگيري را بگيريم.

تلويزيون صداي آمريكا گفت: خليج فارس و تنگه هرمز شاهراه انتقال 20 درصد نفت به جهان است و واشنگتن تهديد ايران به بستن تنگه هرمز را سرسري نمي گيرد.

بنابراين گزارش كلينتون در ادامه سخنانش گفته كه «همه از انواع تحريم ها عليه تهران خبر دارند اما نمي دانند اين چه ديپلماسي دشواري را طلبيده تا موثر واقع شود».

وي افزوده است: منطقه اي ديگر از جهان كه دستخوش تنش شده و منشا آن باز هم منابع انرژي است درياي جنوب چين است جايي كه به خاطر نياز داخلي چين از يك طرف و فيليپين، ويتنام، مالزي، برونئي و تايوان از طرف ديگر هر كدام ادعاي مالكيت بر نفت و گاز طبيعي در اعماق كف دريا را دارند.

كلينتون مي گويد: ما داريم به آنها كمك مي كنيم كه خودشان يك دستور العمل واضح و روشن براي مديريت آن منابع احتمالي بدون درگيري تدوين كنند.


لطفاً ناراحت نشويد چون نظاميان يانكي كلاً بي شعورند!

يك تحليلگر و نويسنده آمريكايي ضمن تخطئه مواضع كاخ سفيد عليه سوريه، عملكرد ايالات متحده در خاورميانه را فاجعه آميز خواند.

ويليام بلوم از بنيانگذاران و سردبيران «واشنگتن فري پرس» در تحليلي كه از سوي «زدنت» منتشر شده به تحليل سخنان هيلاري كلينتون درباره كشته شدن سفير آمريكا در بنغازي ليبي پرداخت. هيلاري كلينتون گفته بود «من هم مانند خيلي از آمريكايي ها از خودم مي پرسم چطور اين اتفاق افتاد؟ چگونه اين در كشور و شهري اتفاق افتاد كه ما به آزادي آن كمك كرديم و جلوي ويراني اش را گرفتيم؟ اين اتفاق ها نشان مي دهند كه دنيا مي تواند چقدر پيچيده و عجيب باشد».

تحليلگر آمريكايي در بخش ديگري از تحليل خود به نفرت مردم خاورميانه از ارتش پنتاگون پرداخت و تأكيد كرد: من براي ارتش آمريكا متأسفم. ارتش در افغانستان تلاش كرده دوره هاي آموزشي داير كند، مشاوران فرهنگي بفرستد و پيشنهادها و رهنمودهايي بدهد. مقامات رسمي مي گويند سربازان افغان و پليس اين كشور به نظاميان آمريكايي حمله مي كنند. 51 سرباز نيروهاي ائتلاف، امسال توسط سربازان افغان كشته شده اند. ارتش افغانستان هم چيزهاي تازه اي را تجربه مي كند. مشابه آن چيزهايي كه براي آمريكايي ها تهيه كرده اند، براي آنها هم درست شده، راهنمايي درباره روش هاي عجيب سربازان آمريكايي. هدف اين راهنما آن است كه سربازان افغان را متقاعد كند كه كارهاي توهين آميز همتايان غربي شان در واقع به دليل تفاوت هاي فرهنگي است و نبايد بابت آن انتقام گرفت. جزوه اي كه آنها تهيه كرده اند شامل اين توصيه ها مي شود؛ لطفاً ناراحت نشويد اگر يك سرباز ناتو دماغش را جلوي شما بگيرد و فين كند. سربازان ناتو هيجان خود را با كوبيدن دست به [...] همديگر نشان مي دهند. ممكن است اين كار را با شما هم بكنند. اما توجه كنيد كه آنها قصد ناراحت كردن شما را ندارند! وقتي كسي با شما راحت است، ممكن است موقع صحبت پايش را در حضور شما روي ميز بگذارد. اين راهنما همچنين به سربازان افغان هشدار مي دهد كه سربازان غربي ممكن است به آنها چشمك بزنند، در مورد بستگان زن با آنها شوخي كنند يا موقع دوش گرفتن كاملاً لخت در برابر ديگران قرار گيرند.

ويليام بلوم پس از مرور اين آموزش هاي مضحك مي نويسد: من مانده ام كه اگر اين توصيه نامه به سربازان افغان بگويد كه ادرار كردن روي جسد هموطنان آنها، بريدن انگشت ها و سوزاندن قرآن، چيزي نيست جز فرهنگ يانكي هاي آمريكايي و معنايي توهين آميز ندارد، آن وقت چه خواهد شد؟! آيا هيچ افغاني نبايد به دليل شكنجه شدن در زندان هاي آمريكايي ناراحت شود چون همين كار را در آمريكا با زندانيان آمريكايي هم مي كنند؟ از همه مهم تر اين كه مردم افغانستان بايد بمباران شدن را درك كنند، حمله نظامي را درك كنند، 11 سال اشغال را درك كنند، چون اين به «صلاح» خودشان است و آزادي و دموكراسي نام دارد؟ من متأسفم براي ارتش آمريكا در افغانستان.

تحليلگر آمريكايي اضافه كرد: من در مورد سربازان آمريكايي در عراق هم نوشته ام كه هر كاري دلشان بخواهد مي توانند بكنند. آنها عادت كرده اند راه خودشان را بروند، خودشان را بهترين بدانند و بپرسند كه چرا عراقي ها ما را دوست ندارند و از ما بدشان مي آيد؟ چرا ما نمي توانيم بر آنها غلبه كنيم و از بين شان ببريم؟ آيا آنها دموكراسي و آزادي نمي خواهند؟ نظاميان آمريكايي نااميدكننده اند.

وي با بيان اينكه مواضع دو حزب دموكرات و جمهوري خواه در اقدامات ضد حقوق بشري در دو حوزه سياست داخلي و خارجي يكسان است، نوشت: من نمي توانم راه حلي براي توقف اين توحش بدهم جز اينكه خود را آموزش دهيد و هر چقدر كه مي توانيد به ديگران بياموزيد و آگاهي سياسي و ايدئولوژيكي آنها را بالا ببريد و تعداد مخالفان را بالا ببريد.

بلوم در نوشته هاي خود توجه زيادي به مداخلات سازمان سيا نشان مي دهد و در حال حاضر، يك خبرنامه ماهانه الكترونيكي به نام «گزارش ضد امپراتوري» منتشر مي كند. وي كاركرد نوشته هاي خود را چنين توضيح مي دهد؛ «كار من اگر به امپراتوري آمريكا پايان ندهد، دست كم روند فعاليت آن را كند مي كند. دست كم اين جانور را كه رنج هاي بسياري در سراسر جهان آفريده، زخمي مي كند.»


روزنامه وطن امروز :

انتشار اعترافات اعضای ستاد میرحسین

نویسنده کتاب اعترافات اعضای کمیته مشترک موسوی و کروبی گفت که در این کتاب هیچگونه تفسیر شخصی و برداشت فردی به کار نبرده است.

سلمان علوی‌نیک از انتشار دومین مجلد از مجموعه کتاب اعترافات فتنه 1388 خبر داد و گفت: دومین مجلد از مجموعه کتاب اعترافات فتنه 1388 با موضوع اسناد وزارت اطلاعات و قوه قضائیه در موضوع اعترافات اعضای کمیته موسوی و کروبی برای پیگیری زندانیان فتنه منتشر شد.

وی اظهار داشت: این مجلد به کالبدشکافی تحرکات کمیته‌ غیرقانونی موسوی و کروبی برای پیگیری امور زندانیان فعال در فتنه پرداخته است و با بازگشایی پرونده امنیتی 2 تن از اصلی‌ترین عوامل کمیته مذکور، خوانندگان را از ظلم‌هایی که بر نظام اسلامی در حوادث پس از انتخابات رفت، آگاه می‌کند.

علوی‌نیک افزود: این کتاب حاصل فعالیت مشترک قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و مرکز اسناد انقلاب اسلامی است.

در این کتاب تمام اسناد و اوراق بازجویی و اسناد محاکمه اعضای این کمیته مورد بازگشایی و در اختیار من قرار گرفت و نزدیک به 60 درصد از آنها که امکان انتشار داشت در کتاب قرار داده شد.

این نویسنده در ادامه از تدوین و تالیف این کتاب تا 10 مجلد خبر داد و گفت: آثار بعدی این مجموعه به ترتیب به بررسی نقش حزب کارگزاران، مشارکت، عناصر وابسته به رضا پهلوی، جریان‌های دانشجویی ضدانقلاب، منافقین و... در حوادث سال 88 می‌پردازد.


تلاش همزمان کانادا و شیرین عبادی برای فشار بر ایران

پس از یک‌ماه از انتشار گزارش جدید احمد شهید و تکرار اتهامات گذشته، برخی جریانات به‌دنبال تشدید فشارهای سیاسی علیه ایران هستند.

علاوه بر رایزنی‌های سیاسی دولت کانادا برای جلب همراهی کشورهای غربی با قطعنامه ضد‌ایرانی در شورای حقوق بشر، شیرین عبادی نیز دست به انتشار نامه‌ای خطاب به احمد شهید زده است.

وی در بخشی از نامه خود با تکرار اتهامات گذشته از جمله «محاکمه غیر‌عادلانه‌»، مدعی شده نسرین ستوده، دوست قدیمی‌اش، از حقوق زندانیان عادی نیز بهره‌مند نیست!

این درحالی‌ است که مقامات قضایی ایران یکی از ایرادات حقوقی وارد به گزارشات احمد شهید را استنادات وی به اخبار غیر‌موثق و تحریف شده جریانات ضد‌انقلاب اعلام کرده‌اند. از سوی دیگر بررسی عملکرد متناقض و دوگانه عبادی در قبال مساله حقوق بشر باعث شده تا عناصر شناخته شده اپوزیسیون خارج از کشور بارها وی را به دفاع از «حقوق بشر خودی‌ها» و «دوستان» شخصی‌ متهم کنند.

موضوعی که در این نامه نیز تکرار شده و به صورت مشخص تنها به دوست قدیمی عبادی‌، یعنی نسرین ستوده، اشاره کرده است.


عدم‌پذیرش درخواست رفع بازداشت مهدی هاشمی

وکیل مهدی هاشمی با اعلام خبر عدم‌پذیرش درخواستش برای تبدیل قرار بازداشت از سوی دادسرای امنیت گفت که این درخواست را از طریق پست سفارشی به دادسرا ارسال خواهد کرد.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی درباره آخرین وضع مهدی هاشمی اظهار داشت: به استناد بند «ه» ماده 3 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب، هرگاه متهم موجبات بازداشت را مرتفع ببیند، می‌تواند از بازرس درخواست رفع بازداشت کند.

وی افزود: برای بازداشت موقت یک‌ماه زمان در نظر گرفته شده و امروز یک‌‌ماه از بازداشت مهدی گذشته و من مراجعه کردم تا تقاضای تبدیل قرار بازداشت وی به قرار وثیقه را ارائه دهم.

‌متاسفانه مسؤولان دادسرا برخلاف روال پذیرفته شده و بند 3 قانون حقوق شهروندی از پذیرش درخواستم خودداری کردند که این اقدام غیرقانونی است.

وکیل مهدی هاشمی گفت: از نظر ما موجبات بازداشت مهدی که در ماده 32 قانون آیین دادرسی کیفری آمده، مرتفع شد و نه بیم فرار و نه بیم تبانی و نه بیم امحای ادله وجود ندارد.

علیزاده‌طباطبایی افزود: مسؤولان دادسرا می‌توانستند درخواستم را بگیرند ولی با آن مخالفت کنند تا ما هم بر اساس قانون عمل کنیم اما اصلا به من اجازه ورود به دادسرا را ندادند.


علت انفجار کرج مشخص شد

نماینده مردم کرج در مجلس در تشریح علت انفجار روز گذشته در کرج و به دنبال آن کشته شدن ۲ نفر، گفت: این انفجار به دلیل عمل کردن یکی از خمپاره‌های جا‌مانده از مانورهای نظامی در منطقه حصارک بوده است.

محمدجواد کولیوند اظهار کرد: طبق بررسی‌های نیروی انتظامی در بین وسایل دوره‌گردهایی که لوازم و ضایعات آهن از منطقه حصارک جمع کرده‌اند یک خمپاره عمل نکرده وجود داشته که بر اثر گرما یا تخلیه غیراصولی منفجر شده است.

وی افزود: منطقه حصارک در بین کوه‌ها واقع شده که در آن مانورهای نظامی یا مانورهای بسیج اعم از رزمایش یا‌ آموزش در ایام مختلف همچون دفاع مقدس برگزار می‌شود، همچنین در این محل ممکن است نورافشانی‌هایی صورت گیرد که امکان جاماندن یک خمپاره عمل نکرده بعد از این مانورها و یا نورافشانی‌ها موضوعی محتمل به شمار می‌آید.


روزنامه خراسان:

دستور رييس قوه قضائيه درباره امضاي ديجيتال

بر اساس ابلاغيه اي که اخيرا با تاييد آيت ا... آملي لاريجاني رييس قوه قضائيه به تمام دادگستري ها و سازمانهاي تابعه قوه قضائيه ارسال شده، از مسئولان دستگاه قضا خواسته شده با توجه به در حال اجرا بودن طرح سراسري امضاي ديجيتال در اين قوه، هرگونه اقدام منفرد مسئولان دادگستري و مديران قوه قضائيه در اين زمينه ممنوع بوده و بايد با هماهنگي مرکز آمار و فناوري اطلاعات اين قوه اجرايي شود.


اعتراض لاريجاني به انتقال بودجه سلامت به وزارت بهداشت بي نتيجه ماند

در حالي که دولت با ابلاغ مصوبه اي در آخرين روز کاري سال گذشته، مبلغ ۱۱۵۰ ميليارد تومان از بودجه سلامت کشور را که در اختيار وزارت بهداشت بود به وزارت راه و شهرسازي منتقل کرد و اين موضوع، با ايراد قانوني رييس مجلس در مردادماه امسال مواجه شد، دولت در پاسخ به اين اقدام رييس مجلس اعلام کرده است که اين مصوبه بنا به اختيارات دولت در اجراي قانون بودجه سال90 ابلاغ شده و چون ايراد مجلس در سال 91 واصل شده، عملا امکان تغيير مصوبه وجود ندارد و مهلت اجراي آن گذشته است.


روزنامه تهران امروز:

هشدار هاشمي به کسانی که می‌خواهند مردم و رأی‌شان را تزئینی و از صحنه خارج کنند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در جمع اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي استان گلستان اسلام را اساس و عامل وحدت مردم سراسر كشور اعم از شيعه و سني خواند و با اشاره به لزوم ارائه الگوي صحيح و رحماني از اسلام و تفسيري كارآمد از مكتب اهل بيت(ع) تاكيد كرد: اگر خداي ناكرده اسلام و مكتب اهل بيت به دليل عملكرد بد، بي‌تدبيري ها و ناكارآمدي‌ها صدمه ببيند، وحدت ارضي كشور نيز صدمه خواهد ديد.

وي افزود: در مقطعي از دوران مبارزه، امام راحل به جرم تدريس فلسفه در حوزه‌هاي علميه مورد اهانت قرار مي‌گرفتند كه متاسفانه امروز هم عقبه همان تفكر و انديشه متحجر وجود دارند و آثار سوء خود را در جامعه مي‌گذارند.

سه ضلع اسلام، امام(ره) و مردم، انقلاب اسلامي را به پيروزي رساندند و حذف يا تضعيف هر يك از اين اضلاع، خيانت به اسلام، مردم و مكتب اهل بيت(ع) است.

وي با اشاره به تاكيد هميشگي بنيان‌گذار جمهوري اسلامي بر حضور مردم در همه عرصه‌ها بخصوص تصميمات سرنوشت‌ساز كشور تصريح كرد: جنايت بزرگي مرتكب مي‌شوند كساني كه مي‌خواهند افكار و آرمان‌هاي امام راحل وعظيم‌الشأن را مطرود و مردم و راي‌شان را تزئيني و از صحنه خارج كنند.


حمله تند عضو دفتر رئيس‌جمهور به نماینده رهبری در سپاه

محمدجعفر بهداد، معاون سیاسی دفتر رئيس‌جمهور در گفت‌وگو با سایت روزنامه ایران با حمله بی‌سابقه به نماینده ولی فقیه در سپاه به خاطر انتقادهای اخیرش از رئيس‌جمهور، وی را جمهوریت ستیز، مدعی بصیرت، دارای تفکر انحرافی و... دانست و اظهارات تندی را علیه حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد.

وی مدعي شد: بنده تردیدی ندارم که دکتر احمدي‌نژاد صدها برابر اصولگراتر از امثال آقای سعیدی و دلسوزتر از ایشان نسبت به اسلام و انقلاب و رهبری است.

داشتن عنوان نماینده ولی فقیه مجوزی نمی‌شود که امثال آقای سعیدی اعلام کند احمدي‌نژاد در قالب استانداردها و تحت شرایط مقبول نظام حرکت نمی‌کند.

مگرآقای سعیدی همه اظهاراتی که طی سال‌های گذشته داشته‌اند مورد تایید رهبری بوده است؟ معنای این حرف که «من سند و دلیل ندارم اما یک تغییراتی را در رئيس‌جمهور می‌بینم»، این است که آنها برای قضاوت درباره رئيس‌جمهور و صدور حکم درباره ایشان هیچ ضرورتی به ارائه سند و دلیل نمی بینند و لابد مردم هم باید به همین صورت حرف‌ها و نتیجه‌گیری‌های آنها را بپذیرند! خدا را شکر که 95 درصد مردم ایران برای خواندن و نوشتن این حرف‌ها و تحلیل‌ها وقت نمی‌گذارند و آنهایی هم که مطالعه می‌کنند، تاثیر نمی‌پذیرند و گرنه معلوم نبود این نوع جانبداری از نظام چه بر سر ارزش‌ها می‌آورد.


توکلی به‌دنبال استیضاح احمدي‌نژاد است

سيدرضا اکرمي، نماينده تهران در مجلس هشتم و از طراحان سوال از رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه آينده سوال از رئيس‌جمهور را چگونه پيش‌بيني مي‌كنيد گفت: من غيب گو نيستم، پيشگويي هم نمي‌كنم که سرنوشت سوال از رئيس‌جمهور به کجا مي‌انجامد. ولي امام (ره) که هم معمار انقلاب بودند و هم معيار انقلاب، به همه ياد دادند که بايد مامور به وظيفه و تکليف باشند نه مامور به نتيجه و دستاورد.

آن نوع برخورد آقاي احمدي‌نژاد با سوال نمايندگان، شأن و جايگاه او را پايين آورد. همانطور که مصاحبه‌اش بعد از اجلاس نم، چنين کرد.

آخرين مورد هم مصاحبه مطبوعاتي مفصل رئيس‌جمهور بود که الحمدلله هيچ کس را از تيغ توهين و تحقير خود نينداخت!

از سازمان تبليغات و شهرداري گرفته تا وزير ارشاد و مطبوعات، قوه قضائيه و قوه مقننه! پاسخش به سوال نمايندگان در مجلس که ديگر بدتر از آن حرفها بود! در اين باره اختلاف نظرهايي ميان نمايندگان هست. بر اساس آيين‌نامه داخلي مجلس هر طرح و لايحه‌اي‌ موافق و مخالف دارد.

بايد طبق آيين‌نامه عمل شود. حرف هاي ديگران هم وحي منزل نيست که مخالفت يا موافقتي داشته باشند. آقاي توکلي بحث ديگري دارند و دنبال استيضاح رئيس‌جمهور هستند که شرايط ديگري را مي‌طلبد.


روزنامه قدس:

تلاش بارزانی برای اسکان منافقین

یکی از مسؤولان اتحادیه میهنی کردستان عراق از تصمیم بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق برای اسکان گروهک تروریستی منافقین در اقلیم کردستان خبر داد.

دو نماینده سابق، مشاور قالیباف شدند

حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه و مقیمی نمایندگان سابق مجلس، مشاوران شهردار تهران شدند.معارفه این افراد انجام شده است.

استعفای دسته‌جمعی عوامل «لاله»

با استعفای دسته‌جمعی عوامل پروژه جنجالی «لاله» به کارگردانی اسدا... نیک‌نژاد، «پروانه پرتو» جایگزین «علیرضا سبط احمدی» برای تهیه این فیلم شد.

رد درخواست رفع بازداشت هاشمی

سیدمحمود علیزاده طباطبایی، بااشاره به درخواست رفع بازداشت مهدی هاشمی گفت: متأسفانه مسؤولان دادسرا بر خلاف روال پذیرفته شده و طبق بند (3) قانون حقوق شهروندی از پذیرش درخواستم خودداری کردند که این اقدام غیر قانونی است.

غیبگو نیستم

سیدرضا اکرمی، نماینده تهران در مجلس هشتم و از طراحان سوال از رئیس جمهور گفت:من غیب گو نیستم، پیشگویی هم نمی کنم که سرنوشت سوال از رئیس جمهور به کجا می انجامد.

بازداشت نماینده ضد ایرانی

العالم: نیروهای امنیتی کویت، ولید الطبطبایی نماینده سلفی پارلمان این کشور را که پس از حضور در راهپیمایی مخالفان و اهانت به یک افسر پلیس، در دستشویی یکی از پارک های شهر کویت مخفی شده بود، دستگیر کردند.این نماینده در پارلمان کویت به نماینده ضد ایرانی مشهور است.

این سلفی وابسته به ما نیست

قدس آنلاین: قبانی مفتی اعظم اهل سنت لبنان در مراسمی در بیروت با انتقاد شدید از مواضع گستاخانه احمد الاسیر شیخ سلفی این کشورو با اشاره به سخنان تحریک آمیز اخیر شیخ الاسیر و هجوم وی به سید حسن نصرا... دبیرکل حزب ا... و ایران گفت: سخنان تحریک آمیز این شیخ سلفی با درخواست دارالفتوی انجام نشده و الاسیر وابسته به ما نیست.

چه کسانی سایتها را فیلتر می کنند؟

هفته گذشته دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که در آینده نزدیک سیاستگذاری‌های کلان در حوزه فیلترینگ به این شورا محول خواهد شد.

این کارگروه که مسوولیت آن بر عهده دادستان کل کشور است، نمایندگانی از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری،‌ علوم تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ سازمان‌های تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون حقوق قضایی و تایید مجلس داشته و به تصمیم گیری درباره فیلتر یا رفع فیلتر سایتها می‌پردازد.

معرفی سوءاستفاده کنندگان دولتی

بینندگان شبکه یک سیما با همکاری پلیس راهور ناجا، چهار خودروی دولتی را که مورد استفاده خانوادگی قرار می‌گرفت، معرفی کردند.

ردپای قطر در حادثه تروریستی چابهار

محمدحسن آصفری ، عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: اکنون این نتیجه حاصل شده است که حادثه تروریستی چابهار توسط بازماندگان گروهک ریگی و با حمایت قطر انجام شده است.

درباره احمدی‌نژاد علم غیب نداشتیم

حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «درباره احمدی‌نژاد هم معتقدید که شورای نگهبان باید دقت بیشتری می‌کرد؟» گفت: به هر حال ما که علم غیب نداشتیم تا بدانیم در ذهن آقای احمدی‌نژاد چه می‌گذرد و در آینده ایشان می‌خواهد چه کار کند.

سوء‌قصد به جان یک مدیر

خدابخش آوره، نماینده ویژه مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی در امور حقوقی و قراردادها که برای همکاری با نهادهای نظارتی در شرکت بازرگانی پتروشیمی مامور شده بود، مورد سوءقصد قرار گرفت.



روزنامه جمهوری اسلامی:


* فساد اخلاقي و ناهنجاري‌هاي اجتماعي در اروپا هر روز به شكل جديدي ظاهر مي‌شود كه يكي از تازه‌ترين آنها تبليغات روسپي خانه روي پيراهن بازيكنان فوتبال است.

درحالي كه بحران اقتصاد يونان را فرا گرفته يك تيم فوتبال آماتور راه جديدي را براي پرداخت صورتحساب‌ها و هزينه‌هاي تيم پيدا كرده و آن بهره گيري از كمك‌هاي مالي يك روسپي‌خانه است.

البته اعضاي اين تيم كه موسوم به "ووكه فالس لاريسا" است در عوض اين كمك مالي، پيراهن‌هايي صورتي را بر تن مي‌كنند كه نام اين روسپي خانه بر آن نقش بسته است.

روسپيگري در يونان قانوني است و اين گونه مراكز تحت مقررات دولتي فعاليت مي‌كنند اما اينكه يك روسپي خانه حامي مالي يك تيم فوتبال باشد مخالفت‌هايي را برانگيخته است.



* رئيس سابق شوراي ملي سوريه در گفتگو با يك روزنامه سعودي، با استدلال‌هاي واهي خود ايران، سوريه و حزب‌الله لبنان را به ترور وسام الحسن متهم كرد.

برهان غليون، رئيس سابق گروهك‌هاي مسلح سوريه موسوم به شوراي ملي سوريه، كه حضور عناصري از اين شورا در ناآرامي‌هاي بيروت به خوبي قابل مشاهده است، در اظهاراتي سعي كرد ايران، سوريه و حزب‌الله لبنان را به دست داشتن در ترور وسام الحسن رئيس سابق اداره اطلاعات امنيت ملي لبنان متهم كند.

اين مخالف سوري كه با روزنامه الوطن عربستان سعودي گفت و گو مي‌كرد، مدعي شد كه اسد اين توطئه را طراحي كرده تا درگيري‌هاي سوريه را به لبنان نيز بكشاند.

وي استدلال واهي خود را قطعي دانست. اين ادعا درحالي مطرح شده كه برخي منابع امنيتي لبناني از بازداشت برخي شبه نظاميان خارجي در درگيري‌هاي شمال لبنان خبر مي‌دهند، اين افراد به احتمال فراوان از همان نيروهايي هستند كه براي اعزام به سوريه در لبنان مستقر شده‌اند و از سوي جريان 14 مارس براي پيشبرد اهدافشان در لبنان و افزايش درگيري‌ها براي ناكارآمد كردن دولت نجيب ميقاتي به كار گرفته مي‌شوند.

غليون با اشاره تلويحي به بيهوده بودن فعاليت‌هاي اخضر ابراهيمي در سوريه ادعا كرد كه خونين‌ترين روزهاي سوريه همان روز ديدار ابراهيمي با بشار اسد بود كه در آن 200 نفر كشته شدند.



* نمايندگان هيئت جمهوري اسلامي ايران و كانادا در نشست اتحاديه بين المجالس در كبك كانادا با يكديگر به مشاجره پرداختند.

به گزارش روزنامه كانادايي "گلوب‌اند ميل" ايرج نديمي نماينده مجلس شوراي اسلامي و سرپرست هيئت ايراني شركت كننده در نشست به هنگام سخنراني "جان برد" وزير خارجه كانادا كه به وضعيت حقوق بشر در ايران اعتراض داشت، به اين سخنان اعتراض كرد و نشست اتحاديه بين المجالس را جاي مناسبي براي مطرح كردن اين موضوعات ندانست.

نديمي در مصاحبه با خبرنگاران گفت: "خوب است ما هم در اين نشست از استقلال منطقه كبك از كانادا حمايت كنيم؟... اينجا محل مناسبي براي بيان اين موضوعات نيست." نديمي با بلند كردن تابلوي هيئت نمايندگي ايران بارها به سخنان وزير خارجه كانادا در اعتراض به وضعيت حقوق بشر در ايران اعتراض كرد.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار