عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت: طرح تشکيل شوراي‌عالي انتخابات در مجلس هشتم نيز مطرح شده بود، اما به دليل نزديكي به انتخابات نهمين دوره مجلس و مخالفت‌هايي كه با آن صورت گرفت، اين طرح بلاتكليف ماند.

علي عباسپور در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تشكيل شوراي‌عالي انتخابات گفت: در مجلس هشتم نيز چنين طرحي مطرح شده بود كه بواسطه آن انتخابات زير نظر شوراي‌عالي برگزار شود اما به دليل نزديكي به انتخابات نهمين دوره مجلس و مخالفت‌هايي كه با آن صورت گرفت، در نهايت اين طرح بلاتكليف باقي‌ماند.

عضو حزب موتلفه اسلامي ادامه داد:‌ تشكيل شوراي‌عالي انتخابات طرح مناسبي است و وضعيت برگزاري انتخابات را بهبود مي‌بخشد.

وي با بيان اينكه ممكن است حملاتي به جناح برگزار كننده انتخابات انجام شود و طرح مذكور اين موارد را از بين مي‌برد، خاطر نشان كرد: البته در دوراني كه جناح راست در قدرت بود و انتخابات را برگزار مي‌كرد، جناح چپ پيروز شد و در هنگامي كه جناح چپ مسئوليت برگزاري انتخابات را بر عهده داشت، جناح راست پيروز شد كه اين نشان دهنده  سالم بودن انتخابات در كشورمان است.

لازم به ذكر است كه شوراي‌عالي انتخابات مركب از نمايندگان سه قوه است كه دبير ستاد انتخابات كشور را تعيين مي‌كند و سياستگذاري در اجراي انتخابات را بر عهده خواهد داشت و دولت نيز اين طرح را خلاف قانون اساسي دانست.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قانون ، انتخابات ، شورای ، عالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار