عضو حزب موتلفه اسلامي گفت: اصلاح قانون انتخابات در مجلس مطرح است اما بايد منتظر ماند كه چه مواردي نهايي خواهد شد.

لاله افتخاري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران پيرامون اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: به دليل اينكه طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس قطعي نشده است نمي‌توانم توضيحي در اينباره داشته باشم.

افتخاري با اشاره به اصلاحاتي كه در قانون انتخابات مجلس صورت گرفت، افزود: براي انتخابات مجلس اصلاحاتي نظير سطح تحصيلات، توانمندي‌ها و سطح سني مطرح شد، لذا بايد اصلاحاتي هم براي انتخابات رياست جمهوري سال 92 صورت گيرد.

وي افزود: اصلاح قانون انتخابات در مجلس مطرح  شده است اما بايد منتظر ماند كه چه مواردي نهايي خواهد شد.

نماينده مردم تهران در مجلس در پاسخ به اينكه آيا اصلاح قانون انتخابات، به انتخابات سال 92 مي‌رسد، گفت: معلوم نيست بايد بينيم كه مجلس با اصلاحات مطرح شده درباره قانون انتخابات موافقت مي‌كند ياخير.

افتخاري همچنين در رابطه با تفسير واژه رجل سياسي در قانون اساسي گفت: رجل به شخصيتي توانمند درعرصه سياست كه قدرت تحليل حل مسائل را دارد اطلاق مي‌شود، بنابراين اين واژه صرفا  جمعيت مردان را در بر نمي‌گيرد.
 
عضو حزب موتلفه با اشاره به اينكه زنان نيز در عرصه سياست فعاليت مثمرثمري دارند، افزود: ممكن است مردي رجل خوانده شود اما در دايره رجال سياسي به حساب نيايد و تدبير و آگاهي لازم را براي مسائل سياسي نداشته باشد، اما يك فعال سياسي زن جزء شخصيتهاي برجسته سياسي و به عنوان رجل سياسي قلمداد شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اصلاح ، قانون ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار