فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: دولت عراق اعلام کرد که به دليل اينکه 29 تن از اين شهدا در آب‌هاي ايران، خليج فارس و يا آب‌هاي بين‌المللي مفقود شده‌اند، نمي‌تواند اطلاعات جامعي را از آنها به ايران ارائه کند.

به گزارش خبرنگار اعزامي  باشگاه خبرنگاران به منطقه شلمچه؛ سردار سيدمحمد باقرزاده در حاشيه مراسم ورود پيکرهاي 17 شهيد دوران دفاع مقدس به خاک ميهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال پيگيري‌هاي به عمل آمده در اجلاس سه جانبه ايران، عراق و کميته بين‌المللي صليب سرخ از عراق خواستيم تا راجع به تفحص 63 خلبان مفقودالاثر ايراني اقدامات لازم را به عمل آورده و نتيجه پيگيري‌هاي خود را در اختيار ما قرار دهد.

وي افزود: دولت عراق اعلام کرد که به دليل اينکه 29 تن از اين شهدا در آب‌هاي ايران، خليج فارس و يا آب‌هاي بين‌المللي مفقود شده‌اند، نمي‌تواند اطلاعات جامعي را از آنها به ايران ارائه کند.

فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح تصريح کرد: براين‌اساس بايد وضعيت 34 خلبان ديگر را مشخص مي‌کردند که در گام اول، پيکر هفت تن از اين شهدا، پيش از ظهر امروز به ميهن اسلامي بازگشت و ان‌شاالله پيکر 29 خلبان ديگر نيز به خاک ميهن باز خواهد گشت.

وي يادآور شد: خلبانان نيروي هوايي جمهوري اسلامي ايران در شرايطي از ميهن دفاع کردند که نسبت پروازهاي سورتي عراق به ايران 120 در مقابل 30 پرواز بوده است و اين نشان مي‌دهد که خلبانان نيروي هوايي بار سنگيني را براي انجام سخت‌ترين عمليات‌ها تحمل کردند و اگر رشادت آنان نبود نمي‌توانستيم جلوي آنها را بگيريم و امروز به اين افتخار دست نمي‌يافتيم.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا ، دولت ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار