مشاور مقام معظم رهبري در امور نظامي گفت: تازماني که ولايت در کشور حاکم باشد اين مرز و بوم بيمه خواهد بود و بايد همه ما قدردان شهدا باشيم که رسم پيروي از ولايت را به معناي واقعي به ما آموختند.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به منطقه شلمچه، امير سرتيپ حبيب بقايي مشاور مقام معظم رهبري در امور نظامي در مراسم تشييع پيکر مطهر 17شهيد کشورمان که ظهر امروز در مسجد شهداي شلمچه سخنراني مي‌کرد با بيان اينکه منطقه خرمشهر شهداي گمنام زيادي را تحويل انقلاب اسلامي داده است، تصريح کرد: اين امر، مسئوليت سنگيني را بردوش ما گذاشته و بايد راه اين عزيزان را با اقتدار ادامه دهيم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور نظامي با يادآوري اين مطلب که نيروي هوايي در سه ماهه اول جنگ، اجازه هيچ‌گونه پيشروي را به دشمن در خاک کشورمان نداد، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، وقتي که از پايگاه هوايي تبريز به سمت دزفول پرواز مي‌کرديم حجم عظيمي از توپخانه‌هاي دشمن را که در مرزها مستقر بودند را مشاهده مي‌کرديم که در حال آماده سازي خود براي تجاوز به خاک کشورمان بودند.

وي با اشاره به اينکه اختيار جنگ در دستان فردي قدرت‌طلب و ناآگاه چون بني صدر قرار داشت، تصريح کرد: همين جوانان و شهداي عزيزمان بودند که وقتي دشمن در حدود ساعت يک و 45 دقيقه 31 شهريورماه سال 59 پايگاه‌هاي هوايي تبريز، همدان، تهران و بوشهر را مورد حمله قرار دادد به دفاع از کشور و آرمان‌هاي انقلاب پرداخته و جانشان را در اين راه فدا کردند.

امير بقايي با بيان اين‌که اگر جاه‌طلبي‌هاي بني صدر نبود سرنوشت جامعه امروز ما فرق مي‌کرد، اظهار داشت: علي‌رغم بي‌تدبيري‌هاي بني‌صدر، بچه‌هاي گمنام خرمشهر ايستادند، جنگيدند و امروز شهيد جهان‌آرا الگوي خرمشهر است که پوزه صدام را به خاک ماليدند و اين دلاورمردي‌ها بايد در تاريخ ذکر شود.

مشاور مقام معظم رهبري در امور نظام تصريح کرد: تازماني که ولايت در کشور حاکم باشد اين مرز و بوم بيمه خواهد بود و بايد همه ما قدردان شهدا باشيم که رسم پيروي از ولايت را به معناي واقعي به ما آموختند.

بقايي در پايان يادآور شد: بيش از پنجاه درصد از خلبانان جنگي در دوران دفاع مقدس به شهادت رسيدند.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: تشییع ، پیکرشهدا ، شلمچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار