مديرکل پيش بيني وضع هواي کشورگفت: با ورود سامانه بارشي به غرب کشور، پيش بيني هواي ابري، بارش باران گاهي با رعد و برق و وزش باد در غرب و شمالغرب در جنوب غرب و دامنه هاي البرز مي شود.

عبدالرضا اميدوار ،مديرکل پيش بيني وضع هواي کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، درخصوص وضعيت آب و هواي امروز کشور گفت:براساس پيش بيني هاي بعمل آمده، امروز در برخي مناطق نيمه شرقي بويژه استان کرمان رگبار و رعدو برق پراکنده و وزش باد پيش بيني مي شود.

وي افزود: از اوايل وقت فردا مجددا با ورود يک سامانه بارشي ديگر به غرب کشور، هواي ابري، بارش باران گاهي با رعد و برق و وزش باد در غرب و شمالغرب و بتدريج در اواخر وقت اين روز در جنوب غرب و دامنه هاي البرز رخ خواهد داد و روز جمعه و شنبه علاوه بر نواحي فوق گستره بارش ها به برخي مناطق مرکز و دامن هاي جنوبي زاگرس نيز خواهد رسيد ،در اين مدت در مناطق تحت تاثير اين سامانه وزش باد نسبتا شديد خواهد بود.

اميدوار تصريح کرد: فردا و پس فردا بارش در غرب و دامنه هاي مرکزي زاگرس ،شنبه در غرب ،جنوب غرب ،دامنه هاي مرکزي زاگرس و سواحل جنوبي درياي خزر شدت بيشتري خواهد داشت و در روز يکشنبه با کاهش ميزان بارش در نيمه غربي کشور،گستره بارش به نيمه شرقي کشيده خواهد شد و شدت بارش در سواحل شرقي درياي خزر رخ خواهد دادهمچنين اين سامانه روز دوشنبه از مرزهاي شرقي کشور خارج خواهد شد.

مديرکل پيش بيني وضع هواي کشور  اظهار داشت: امروز در برخي نقاط استان کرمان و فردا در برخي نقاط استانهاي آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي ،کردستان ،کرمانشاه و زنجان و طي روز جمعه در استانهاي لرستان،همدان،مرکزي،قزوين،البرز،شمال سمنان  و طي عصر جمعه و روز شنبه در استانهاي گيلان ،مازندران و سپس گلستان بارش باران با رعدو برق از شدت بيشتري برخوردار است از اين رو آب گرفتگي معابر عمومي در اين مدت در اين مناطق دور از انتظار نيست.

اميدوار در خصوص پيش بيني آب و هواي استان هاي تهران و البرز گفت: آسمان استانهاي تهران و البرز امروز ابري تا نيمه ابري و گاهي همراه با وزش باد پيش بيني مي شود./س
برچسب ها: سامانه ، بارشی ، وضع هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار