افسردگی مهمترین اختلال روانی دامنگیر كشوراست .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، كارشناس مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبكه بهداشت و درمان شهرستان طارم، گفت: حدود 21 درصد از جمعیت كشور دچار اختلالات روانی هستند كه یك درصد از این اختلالات در زمره انواع شدید به شمار می روند.

گندم آبادی اسكیزوفرنی و اختلالات دوقطبی را ازجمله اختلالات شدید روانی عنوان كرد وافزود: هم اكنون بانوان ایرانی بیش ازمردان، به اختلالات روانی ازجمله افسردگی دچارند، وخانواده ها و جامعه نقش مهمی در كاهش ابتلاء آنان به این عارضه دارند.

وی سطح آگاهی مردم در مورد سلامت روان را بسیار پایین دانست واظهار کرد: اكثر افراد دارای اختلالات روانی از بیماری خود خبر ندارند و اگر هم خبر داشته باشند نمی‌دانند كه این اختلالات قابل درمان است و باید به كجا مراجعه كنند.

این كارشناس بهداشت تصریح کرد: فقط یك چهارم این افراد برای درمان مراجعه می كنند و از این افراد هم 10 تا 15 درصد بیماری خود را پی گیری می كنند، در حالیكه بیماری های روانی قابل درمان و حتی پیشگیری هستند.

گندم آبادی خاطر نشان کرد: آموزش مهارتهای زندگی به ویژه از سنین كودكی و نهادینه شدن مهارت فرزند پروری از جمله اقداماتی است كه در راستای كنترل اختلال روانی می تواند بسیار مؤثر و مفید واقع شود./س 

برچسب ها: افسردگی ، شایع ، اختلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.