روزنامه نگاران فلسطيني سفر امير قطر به نوار غزه را عامل تشديد دو دستگي بين گروه هاي فلسطيني دانستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ نسرين سلمي خبرنگار شبکه تلويزيوني الميادين درباره سفر امير قطر به غزه گفت: نويسندگان و روزنامه نگاران فلسطيني در عناوين روزنامه هاي مطبوعاتي و اينترنتي معتقدند که سفر امير قطر به نوار غزه هدف سياسي به دنبال داشت و برخي از نويسندگان هدف اين سفر را تشديد دودستگي بين گروه هاي فلسطيني و تاکيد بر حمايت دوحه از جنبش حماس دانستند.

در همين حال شماري از روزنامه نگاران فلسطيني درباره نحوه وارد شدن امير قطر به غزه سئوال هايي مطرح کردند؛ به ويژه اينکه کشتي"استل" حامل کمکهاي انساني با ممانعت نيروهاي اسرائيلي رو به رو شد.

حسام عز الدين روزنامه نگار فلسطيني در اين باره تصريح کرد: اکنون سئوال مطرح  اين است که آيا امير قطر بدون هيچ گونه هماهنگي با طرف اسرائيلي وارد غزه شد؟ نقش مصر در اين سفر چه بود؟

 سفر حمد بن خليفه آل ثاني به غزه بازتاب گسترده اي در پايگاه هاي اينترنتي داشت. در حالي که برخي روزنامه نگاران از حمايت مالي قطر براي بازسازي نوار غزه قدرداني کردند، اما برخي ديگر معتقدند اين سفر به معناي  بي توجهي به مشروعيت حکومت خودگردان فلسطين است و کشورهاي عربي از جمله قطر را مسئول محاصره نوار غزه و کرانه باختري دانستند.

ناصر ابو بکر نقيب رئيس کانون روزنامه نگاران فلسطيني خاطر نشان کرد: من نگرانم که اين سفر در چارچوب اعمال فشار بر محمود عباس صورت گرفته باشد؛ تا عباس  در نوامبر آينده به سازمان ملل مراجعه نکند و فلسطين کشور غير عضو در اين سازمان شود؛ به ويژه اينکه آمريکا از همه دوستان و همپيمانان خود در منطقه خواسته است در مقابل اين تلاش حکومت خودگردان فلسطين بايستند.

خليل شاهين نويسنده فلسطيني گفت: بيشتر تحليلگران فلسطيني اتفاق نظر دارند که نوار غزه به بازسازي نياز دارد و تلاش هر کشور عربي از جمله قطر در اين چارچوب  مورد استقبال قرار خواهد گرفت به شرط آن که اين حمايت به تشديد دودستگي بين گروه هاي فلسطيني منجر نشود. 
 
خبرنگار اين شبکه در پايان تصريح کرد: از سوي ديگر ناظران سياسي بر اين باورند که برخي نويسندگان از سفر امير قطر به نوار غزه بهره برداري کردند تا تنشها بين رام الله و غزه تشديد شود.

برچسب ها: فلسطین ، غزه ، قطر ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار