یک سازمان مدافع حقوق بشر روسیه روز جمعه اعلام کرد یک مخالف روس دیگر از بیم بازداشت در چارچوب تحقیقات در مورد حوادث ماه مه در مسکو، از اوکراین درخواست پناهندگی سیاسی کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیمیتری کولباسین نماینده مجمع حقوق بشر آگورا روسیه تصریح کرد میخاییل ماگلوف Mikhaïl Maglov از اعضای جنبش سولیدارونوست ، پس از بازجویی کمیته تحقیق در مورد تظاهرات مخالفان در ششم ماه مه ، روسیه را به مقصد اوکراین ترک کرد.

ماگلوف در نامه ای به آگورا تصریح کرد اعضای کمیته تحقیق یازدهم ژوئن وی را ربودند و بدون آنکه به وی اجازه دهند با وکیل خود تماس بگیرد تمام روز وی را در بازداشت نگه داشتند.

ماگلوف افزود:«یکی از بازپرس ها با تهدید به خشونت بارها از من خواست بر ضد سران مخالفان به ویژه الکسی ناوالنی وبلاگ نویس ضد فساد و سرگئی اودالتسوف رهبر جبهه چپگرا شهادت دهم.»

به گفته مجمع حقوق بشر آگورا تاریخ دقیق خروج این مخالف روس از کشور مشخص نیست.

ششم ماه مه درگیری شدیدی میان تظاهرکنندگان روس و نیروهای پلیس روی داد که در پی آن صدها نفر از جمله سران مخالفان باداشت شدند.

از آن تاریخ تا کنون ده ها نفر به جرم دعوت به برهم زدن نظم عمومی و اقدام به این کار مجرم شناخته شده اند. تا کنون چندین مخالف و روزنامه نگار روس در ارتباط با این ماجرا به ویژه از اوکراین و هلند درخواست پناهندگی سیاسی کرده اند.

اودالتسوف که در تظاهرات ششم مه حضور داشت روز جمعه به تلاش برای سازمان دهی تظاهرات خشونت آمیز در این کشور متهم شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار