من فيلمساز وظيفه ام نشان دادن درد است ولي مسئولان بدليل ناتواني از درمان اين درد آن را محو مي كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، ميزگرد اين هفته برنامه سينمايي هفت با حضور ابوالحسن داودي كارگردان و ناصر هاشم زاده فيلم نامه نويس به بررسي وضعيت آسيب شناسي اجتماعي در سينما پرداخت.
ابوالحسن داودي كارگردان در ابتدا عنوان كرد: ژانر اجتماعي تنها ژانري است كه با سفارش دستور و براساس سلايق، معيار و پند و اندرز همراه نيست.
وي افزود: من فيلمساز خواهان عزت وطن هستم ولي وظيفه ام نشان دادن درد است و عده اي از بنيان سعي دارند راه نشان اين درد را ببندند.
ابوالحسني تصريح كرد: نشان درمان به عهده مسئولي است كه اين درد را چگونه درمان كند اما مسئولان به دليل ناتواني از درمان با مخالفت آن درد را محو مي كنند.
وي اظهار داشت: مديران، بايد بيش از هر چيز عزت نفس داشته و با ديدن شنيدن آن مسائل مطرح به دنبال درمانش باشند.
ناصر هاشم زاده فيلم نامه نويس در ادامه گفت: هنرمند به دليل دردمند بودنش بايد به دردها و آسيب هاي اجتماعي توجه كند اما در سينما ژانري به اين نام نداريم.
وي افزود:‌ شايد زباني كه فيلمساز براي بازگويي دردها به كار مي‌برد گاهي به مذاق اهل سياست و اقتصاد خوش نيايد چون در حين بيان اين درد جهت گيري براي علاج آن نشان مي دهد.
هاشم زاده عنوان كرد: از سينماگر نمي‌توان خواست كه دردها و رنج هاي مردم را نبيند ولي مي‌توان از او پرسيد آيا دردي كه تو ديدي درد اصلي بود؟
وي اظهار داشت: من سينماگر بايد بدانم آنچه كه مي گويم به طور حتم درست نيست و امكان اشتباه هم وجود دارد و عده اي هم بايد من فيلمساز را درست نقادي كنند.
داوودي در ادامه عنوان كرد: سينما حرفه عام بوده و براي مخاطب عام ساخته مي شود ولي سينماي اجتماعي ما قاعده ندارد و بيشتر سلايق سياسي در آن دخيل است.
وي با اشاره به توقيف فيلم "زادبوم" خود گفت: اين فيلم پس از اخذ پروانه نمايش به دلايل نامشخصي توقيف شده است.
هاشم زاده در پايان خاطرنشان كرد: ابتدا مجوز ساخت و اكران مي دهند ولي بعد جلوي نمايش اثر را مي‌گيرند اين چند گانگي سليقه ها به سينماي ايران آسيب مي زند و در اين سينما جاي تثبيت فكر راهبردي و  اصولي خالي است./ي2
برچسب ها: برنامه ، هفت ، داودی ، فیلمساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار