اثر مكس ارنست پس از مرمت قرار است در نمايشگاه سال 2013 موسسه مكس ارنست به امانت گرفته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست؛ كارشناس بنياد بيلر ظهر امروز با حضور احسان آقايي سرپرست موه هنرهاي معاصر تهران، عليرضا كريمي صارمي مدير بخش بين الملل موزه ، حسن نوفرستي مسئول برنامه هاي هنري موزه هنرهاي معاصر تهران در موزه معاصر برگزار شد.
براساس اين گزارش احسان آقايي سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران، گفت: آثاري در قبل و بعد از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي توسط موزه هنرهاي معاصر تهران خريداري شده كه مي توان به آثار هنري از بنياد بيلر اشاره كرد.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه آرشيوهاي موزه ها نياز به بازيگري دارد بر آن شديم تا از كارشناسان بنياد بيلر براي بازديد از آثار بيلر دعوت كنيم.
آقايي بيان كرد: اثري كه از اين هنرمند در گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران نگه داري مي شود دچار آسيب ديدگي شده است بنابراين از دو كارشناس بنياد بيلر خواستيم تا براي ارزيابي به جهت مرمت اين اثر به تهران بيايد.
اليورويك موزه دار ارشد بنياد بيلر، گفت: آثار هنري در موزه ها نگه داري مي شود پس از نيم قرن نياز به مرمت دارد.
وي خاطر نشان كرد: بخش مهمي از اثر مكس ارنست در موزه هنرهاي معاصر تهران نگه داري مي شود و بخش هاي ديگري از آن نيز در موزه آلمان و مجموعه داران خصوصي نگه داري مي شود.

*حفاظت بي نظيري از آثار موزه هنرهاي معاصر تهران

موزه دار ارشد بنياد بيلر گفت: خوشبختانه آثار هنري كه در گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران نگه داري مي شود از محافظت خوبي برخوردار است بنابراين آثاري كه در گنجينه موزه وجود دارد دچار آسيب ديدگي عميق نمي شود.
وي تصريح كرد: اثر مكس ارنس دچار ترك خوردگي شده است و نياز به مرمت دارد.
ويك خاطر نشان كرد: با تعاملاتي كه با موزه هنرهاي معاصر تهران خواهيم داشت و رايزني هايي كه صورت مي گيرد بر آن هستيم تا پس از مرمت اثر مكس ارنست اين اثر بي نظير را كه يكي از مهمترين بخش هاي نقاشي اين هنرمند است را براي برگزاري نمايشگاهي در موسسه بيلر به امانت بگيريم.
وي گفت: نمايشگاه مكس ارنست سال 2013 در موسسه بيلر برگزار خواهد شد./ص
برچسب ها: نقاشی ، هنرمند ، اثر ، مرمت ، بنیاد ، موزه ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار