عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس بر لزوم ارائه مواد اوليه پتروشيمي به توليد کنندگان واقعي اين حوزه تاكيد كرد.

حسين گروسي نماينده مردم شهريار و ملارد در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به راهکاريي براي حل مشکل عرضه مواد پتروشيمي در بورس گفت: مواد اوليه پتروشيمي بايد به دست توليد کنندگان واقعي در اين حوزه برسد که در اين راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت سايت بهين ياب را براي شناسايي و ثبت نام اين افراد بروز رساني کرده است.

وی با بیان واگذاري شرکت‌های پتروشیمی به بخش خصوصی، تصریح کرد: این شرکت‌ها به دلیل سود‌آوری بالای صادرات، تمایلی به عرضه سهام خود در بورس ندارند که راهکارهايي در جهت عرضه سهام  اين شرکت‌ها از طریق بورس ارائه شده است.

گروسي با اشاره به مشکلات برخي از واحدهاي صنعتي تاکيد کرد: مواد اوليه مورد نياز اين واحدها از طريق واسطه گري تامين شده و همچنين نقدينگي اوليه اين واحدها در جهت توليد محصولات خود در حد کافي نيست.

عضو کميسيون صنايع با تشريح برخي از جزئيات راهکارهاي ارائه شده در جهت عرضه سهام مواد پتروشيمي اظهار داشت: طي جلسات گذشته کميسيون صنايع و معادن تصميماتي مبني بر تامين نياز واحدهای صنعتی با توجه به خريد محصولات پتروشیمی از بورس کالا و توزیع بين اين واحدها اتخاذ شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پتروشیمی ، راهکار ، توزیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار