داور بخش پویا نمایی چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم "رشد": خلاقیت و نوآوری، طراحی و گرافیک خوب، ایده و بیان موفق محتوا به بیننده از جمله ملاک های داوری آثار است و در این راستا از دید یک دانش آموز به فیلم ها نگاه می کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ "مهین جواهریان" داور بخش پویا نمایی جشنواره بین المللی فیلم رشد با متوسط ارزیابی کردن فیلم های شرکت کننده در این بخش؛ گفت: تاکنون موفق شده ایم نیمی از آثار شرکت کننده در جشنواره فیلم رشد را ببینیم و مورد داوری قرار دهیم. کارهای ایرانی و خارجی شرکت کننده در بخش پویا نمایی، جز چند اثر که از سطح و کیفیت بسیارخوبی برخوردار بودند سایر آثار در سطح متوسط هستند.
جواهریان با تاکید بر لزوم برگزاری جشنواره فیلم رشد، خاطرنشان کرد: طی این سال ها، با برگزاری فیلم رشد و ادامه یافتن آن شاهد بروز اتفاقات بسیار خوب در این حوزه بودیم. همچنین این جشنواره تاثیرات مثبتی در جامعه داشته و امیدوار هستیم همچنان شاهد ادامه برگزاری جشنواره فیلم رشد باشیم.
وي ادامه داد: از بحث ها و گفت و گوهایی که در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم رشد اتفاق می افتد می توان به نتایج و اهداف نیکویی دست یافت که با ادامه روند آن اهداف بزرگتری محقق خواهد شد چراکه همواره شاهد آن هستیم که تجربیات کسب شده در سال گذشته جشنواره فیلم رشد به سال بعد منتقل می شود همانگونه که امسال شاهد بودیم با آغاز کار چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد، پایه های برگزاری چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد نیز گذاشته شد.
وی درخصوص ملاک هایی که برای داوری آثار بخش پویانمایی مد نظر باید قرار داد، گفت: در مرحله اول کارگردانی یک اثر را مد نظر قرار می دهم. سپس خلاقیت و نوآوری اهمیت دارد. طراحی و گرافیک خوب، ایده و بیان موفق محتوا به بیننده نیز از ملاک هایی است که در این بخش مورد توجه قرار می گیرد. در این راستا از دید یک دانش آموز به فیلم ها نگاه می کنیم. ولی یک فیلم خوب می تواند تمام اقشار جامعه را به خود جذب کند.
براساس اين گزارش؛ "مهین جواهریان" متولد 1329 است و همگان او را به عنوان گرافیست، انیماتور، تهیه کننده وکارگردان فیلمهای انیمیشن می شناسند. دانش آموخته رشته گرافیک و دارای مدرک کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشکده هنرهای زیبا است. تدریس در دانشکده صدا و سیما و مرکز تجربیات هنری وزارت ارشاد اسلامی، طراحی صحنه فیلم های سینمایی، تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم های انیمیشن و برگزاری چندین نمایشگاه گرافیک داخلی و خارجی را در  کارنامه کاری خود دارد. از جمله فیلم های انیمیشن او می توان به نه از خاکم، دویدم و دویدم، ارشمیدس، بارون میاد جر جر و به آفتاب سلامی دوباره خواهم کرد اشاره کرد.
بنابر این گزارش، با آغاز فعالیت چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد، علاقه مندان می توانند برای دیدن فیلم های این جشنواره به دو سینمای فلسطین، صحرا و 120 مدرسه و مرکز آموزشی در تهران مراجعه کنند. اکران فیلم های جشنواره بین المللی فیلم رشد تا 12 آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت./ص
 
برچسب ها: جشنواره ، رشد ، داور ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار