استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ارتقاء سطح آگاهی های عمومی و فرهنگ سازی آشنایی با پدافند غیر عامل، ضرورتی اجتناب ناپذیر در جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

علی اصغر عنابستانی، در شورای پدافند غیرعامل استان چهارمحال و بختیاری افزود: آموزش پدافند غیرعامل و آشنایی مردم با اصول این پدافند در برنامه ریزی های مدیران، باید مورد توجه قرار گیرد.
وی، بر اهمیت تشریح و تبیین اصول پدافند غیر عامل برای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران و بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی برای اقشار مختلف هر منطقه تاکید کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل، فرصت ارزشمندی است که حساسیت این موضوع بین مردم ایجاد شود.
عنابستانی افزود: آشنایی مردم با پدافند غیرعامل باید در سیستم آموزشی کشور نهادینه شود و انوع تهدیدهای امنیتی و راهکارهای مقابله با آن، جزء اصول مهم تدریس مدارس و دانشگاه ها قرار گیرد.
وی افزود: در شرایط فعلی جهان، حساسیت و اهمیت پدافند غیر عامل برای پایداری و ایمن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی آن، دو چندان شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، با تشریح برخی برنامه‌های اجرایی در هفته پدافند غیرعامل، ادامه داد: رویکرد مهم در این زمینه، فرهنگ سازی و آموزش پدافند غیرعامل به اقشار مردم است.
حسین بامیری افزود: پدافند غیر عامل، کلیه اقداماتی که باعث کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری ملی، تداوم کارکردهای ضروری، آسان سازی مدیریت و بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدات با منشاء طبیعی یا اقدامات دشمن می شود، را شامل می گردد.

وی افزود: باید انواع تهدیدات را پایش و رصد کرد و با توجه به اینکه مردم هدف اصلی تاثیرپذیری از هر موضوعی هستند، در امر اطلاع رسانی به آنها، با جدیت تلاش شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.