متخصصان کشورمان توانستند از طریق روش درمانی نوین که هم اکنون در استرالیا و آلمان درحال انجام است، فشار خون مقاوم به دارو را کنترل کنند.

در حال حاضر 30 درصد افراد جامعه در کشورمان مبتلا به فشار خون بالا هستند که درصدی از این بیماران با مصرف دارو قابل درمان هستند و درصدی هم به دارو مقاوم بوده و هر لحظه این بیماری سلامت آنها را به خطر می اندازد.

اگر فشار خون بالا به موقع درمان نشود منجر به بیماری های قلبی عروقی شده و احتمال سکته مغزی را نیز افزایش می دهد.

در مجهزترین بخش آنژیوگرافی خاورمیانه متخصصان کشورمان موفق شدند از طریق سوزاندن عصب سمپاتیک کلیه که یک روش درمانی در دنیا محسوب می شود، بیمار فشار خون بالا را درمان می کنند.

دکتر اسلامی فوق تخصص قلب و عروق در این خصوص در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این روش درمانی در حال حاضر در معدود کشورهای دنیا در حال انجام است، این روش از کشورهای آلمان و استرالیا آغاز شدهو به تازگی قرار است در آمریکا نیز انجام شود ولی در کشورمان هم اکنون این روش در حال انجام است.

وی گفت: این روش برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا مناسب است که با وجودمصرف 3 داروی فشار خون فشار آنها بالاتر از 16 روی 10 است.

اسلامی اظهار کرد: در این روش سیم مخصوص وارد شریان کلیوی شده و هر نقطه به مدت 2 دقیقه سوزانده می شوند. حداکثر پاسخ درمانی یک تا 3 ماه پس از جراحی است.
برچسب ها: فشار ، خون ، آنژیوگرافی ، قلب ، عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۱
عالی بود .سپاس گزارم .
United States of America
هادي مختاري
۱۳:۵۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۱
سلام در كدوم بيمارستان اين كار انجام ميشه؟
آخرین اخبار