یک کارشناس معدن گفت:تفکر استراتژیک معدن باید بر پایه شناخت مزیت ها و درک فرصت ها شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، پرورش در اختتامیه کنگره بین المللی معدن اظهارداشت:متاسفانه جامعه ما در مورد معدن دیدگاه عامیانه دارد و معدن را نوعی گنج زیرزمینی تصور می کند و این امر سبب شده که این حوزه در حاشیه اقتصاد کشور قرار گیرد.


وی ادامه داد:برای رها شدن از اقتصاد تک محصولی و اتکای به نفت ، باید به سمت توسعه معدن و صنایع معدنی حرکت کرد.
پرورش تصریح کرد: اساس کار معدن ، توسعه اقتصادی بر پایه کار و تولید است که تحقق این امر ، افزایش درآمد سرانه ، بهبود رفاه زندگی و ایجاد تحول در ساختار اقتصادی را به همراه دارد.


این کارشناس معدنی اظهار داشت:توسعه اقتصادی به عوامل طبیعی و راهکار های غیر مستقیم نیاز داردکه عوامل طبیعی همچون سرمایه ، ذخایر معدنی و نیروی انسانی در کشور ما فراهم است.


وی افزود:مدیریت آموزش و توسعه علمی از عوامل و راهکارهای غیرمستقیم است که باید بیشتر در این حوزه اقدامات اجرایی انجام گیرد.


پرورش با بیان اینکه اصل توسعه اقتصادی در گرو مهندسی زمان و درک فرصت هاست ادامه داد:در تدوین استراتژیک هدفمند باید درک فرصت ها و تشخیص مزیت های نسبی ،انجام گیرد.


وی گفت : به طور مثال در حوزه معدن ، زمانی استخراج سنگ های معدنی سود آور بود اما اکنون اکتشاف و استخراج مواد فلزی باید به عنوان مزیت شناخته شود.


این کارشناس معدنی عنوان کرد:همچنین اتصال بخش معدن به صنعت و بسترسازی برای کار و تولید نیز در تدوین استراتژی معدنی اهمیت ویژه ای دارد.


وی خاطرنشان کرد:یکپارچه شدن زنجیره تولید از اکتشاف تا فرآوری و ایچاد ارزش افزوده به رشد پایدار اقتصاد و توسعه معدن کمک می کند.


پرورش تاکید کرد:توسعه معدن با تحول در سیایت گذاری هاو مدیریت ها ، تغییر تفکر جامعه، ارتقای دانش تخصصی ،تولید صادرات محور ،رعایت اخلاق مهندسی ،تعیین راهبردهای اقتصادی با هدف بهره بری و برنامه ریزی جامع تحقق می یابد./عب

برچسب ها: مزیت ، معدن ، استراتژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار