بر طبق بررسی‌های انجام شده، بیش از 80 درصد زنان به نوعی دچار سلولیت بوده و از چربی‌های ناخواسته زیرپوستشان ناراحت هستند.

اعظم آقاجانی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: سلولیت از جمله مشکلات بسیار شایع در زنان است كه در آن چربی به شکل نامناسبی در زیرپوست تجمع یافته و ظاهر بدی به پوست می‌دهد.

وی با بیان اینکه علت بروز سلولیت اختلال در سوخت و ساز چربی‌ها و در نتیجه تجمع آنها زیرپوست است، تصریح کرد: برخی از افراد تصور می کنند که مشکل تجمع بد شکل چربی زیرپوست مختص خانم‌های چاق و دارای اضافه وزن است که البته این تصور نادرست است.

آقاجانی گفت: غیراز خانم‌های چاق و دارای مشکل اضافه وزن، زنان و دخترانی که لاغر بوده و مشکل اضافه وزن نیز ندارند، ممکن است دچار سلولیت باشند.

وی با اشاره به آمار بالای سلولیت در بین زنان، تأکید کرد: برطبق بررسی‌های انجام شده، بیش از 80 درصد زنان به نوعی دچال سلولیت بوده و از چربی‌های ناخواسته زیرپوستشان ناراحت هستند.

آقاجانی افزود: البته شدت سلولیت و میزان چربی‌های تجمع یافته زیرپوست در بین زنان می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

وی یادآور شد: تجمع به شکل چربی‌ها زیرپوست به طور عمده در سینه‌ها، کشاله ران، پشت بازوها، کفل‌ها و ران دیده می‌شود، ضمن آنکه پوست صورت وسایر قسمت های بدن نیز در معرض سلولیت خواهند بود.

آقاجانی با بیان اینکه تجمع چربی ها ممکن است ظاهری نارنجی مانند به پوست بدن بدهد، خاطرنشان کرد: ممکن است همراه با تجمع چربی‌ها زیرپوست، برخی از مواد سمی هم رسوب کند و مشکل پوستی ایجاد شده رنگ تیره‌تری به خود بگیرد.

*سلولیت در مردان تقریبا وجود ندارد

این متخصص پوست و مو در ادامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: سلولیت بیماری بسیار شایع در زنان است و تقریبا مردان از این بیماری در امان هستند.

وی افزود: طرز قرارگیری فیبرهای بافت همبند زیرپوست و محکم بودن پوست در مردان موجب شده که بیماری سلولیت در مردان بروز نکند.

آقاجانی یادآور شد: البته مردان نیز مانند زنان ممکن است دچار درجاتی از تجمع چربی‌ها زیرپوست شوند ولی شدت آن بسیار کمتر از زنان است و تقریبا نمود مشخصی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عوامل ژنتیکی، نداشتن تحرک و فعالیت بدنی، مصرف غذاهای پرچرب، استعمال سیگار، مصرف کم آب و مایعات، جریان ناکافی و غیرعادی سیستم خونی و لنفاوی، برخی از مواد غذایی و حساسیت به برخی از مواد از جمله دلایل بروز سلولیت در زنان است. /ح

 

برچسب ها: سلولیت ، پوست ، زنان ، چربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار