اصفهان/ اردیبهشت 92 ؛

برگزاری نهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان

نهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی از 19 تا 21 اردیبهشت سال 1392 در اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دبیر نهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی  در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری در کشور، قدردانی از برترین های عرصه فن آفرینی و ایجاد فضای تعامل بین فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی برگزار می شود.
سروش علیمرادی افزود: این جشنواره توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود و دارای دو بخش مسابقه ای و غیر مسابقه ای است.
وی بخش مسابقه ای را شامل طراحان کسب و کار، فن آفرینان و سرمایه گذاران کارآفرین عنوان و اظهار کرد: بخش غیر مسابقه ای نیز شامل نمایشگاه، سمینارهای آموزشی و بورس فناوری و فرصتهای سرمایه گذاری است. وی با بیان اینکه بخش مسابقه ای طراحان کسب و کار با هدف شناسایی و معرفی برترین طرحها یا ایده های قابل تجاری سازی برگزار می شود، گفت: طراحان کسب و کار دارای ایده ای نو مبتنی بر فناوری جهت راه اندازی کسب و کار جدیدی هستند.

علیمرادی، فن آفرین را فردی معرفی کرد که ایده و فکر جدید مبتنی بر فناوری را از طریق ایجاد یک کسب و کار یا فروش فناوری توام با مخاطره به صورت محصول یا خدمت جدید به بازار ارایه کند.

وی بخش فن آفرینان را از مهمترین بخشهای مسابقه ای جشنواره شیخ بهایی دانست و افزود: شرکتهایی می توانند در این بخش حضور یابند که سه شرط اصلی تولید محصول، تجاری سازی (عرضه به بازار) و سهام بخش خصوصی حداقل به میزان 51 درصد را داشته باشند.

دبیر نهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی بیان داشت: دو بخش جدید در بخش فن آفرینان ایجاد شده که شامل تداوم فن آفرینی و فن آفرینی در حوزه علوم انسانی است.

علیمرادی درباره بخش تداوم فن آفرینی توضیح داد: آن گروه از شرکت کنندگانی که در دوره های قبلی جشنواره موفق به دریافت تندیس یا لوح زرین شده اند می توانند برای دریافت لوح تداوم فن آفرینی نامزد شوند.

وی در باره بخش مسابقه ای فن آفرینی در حوزه علوم انسانی گفت: از فن آفرینانی که نوآوری، فناوری و توان اجرایی خود را بر مبنای علوم انسانی و هنر قرارداده اند در این بخش قدردانی می شود.

وی درباره بخش مسابقه ای سرمایه گذاران کارآفرین گفت: این افراد در شرکتهای نوپا یا در حال رشد با انجام سرمایه گذاری مشارکت می کنند.

وی بورس فناوری را یکی از مهمترین بخشهای غیر مسابقه ای جشنواره شیخ بهایی دانست و اظهار کرد: این بورس، بازاری است که در ان سرمایه گذاران، طراحان کسب و کار، فن آفرینان و صاحبان ایده های نو مبتنی بر فناوری گرد هم می آیند و برای تجاری سازی محصولات و ایده های خود به مذاکره می پردازند.
وی با بیان اینکه این بورس به دو بخش عرضه و فروش فناوری و بورس ایده تقسیم شده است، گفت: بورس عرضه و فروش فناوری مربوط به آن دسته از طرح های نیمه صنعتی است که دارای توجیه اقتصادی، مستندات و نقشه های فنی و تاییدیه های معتبر علمی است.

علیمرادی ادامه داد: در بورس ایده نیز ایده های فناورانه ای که دارای مدل، ماکت یا نمونه اولیه هستند معرفی و ارایه می شود.

وی جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی را برنامه ای منحصر به فرد در اعتبار بخشی به فعالیتهای فن آفرینان ملی (شرکتهای دانش بنیان ) برشمرد و از سرمایه گذاران دعوت به همکاری و حضور در این جشنواره کرد. اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره در پایگاه اینترنتی www.shtf.ir قرار دارد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.