اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشیدحتمایکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود وبرای رفع بی‌اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.

کارشناسان تغذیه می‌گویند نارنگی به دلیل داشتن ویتامین‌های ث، آ و ب مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند.

طبیعت نارنگی سرد است و مسکن خوبی برای سلسله اعصاب است همچنین این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می‌تواند سموم بدن را دفع کند.

پزشکان خوردن نارنگی را به بیمارانی که از سرگیجه رنج می‌برند نیز توصیه می‌کنند این میوه پاییزی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، در نتیجه تصلب شرایین، ورم جدار ورید و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود می‌بخشد.

نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است و به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.

این میوه پر خاصیت برای بیماریهایی از قبیل چاقی ، برونشیت ، التهاب ریه ، آسم، بیماری‌های مختلف پوستی، زکام و نیز دفع فشارخون بالا مفید می باشد./س

برچسب ها: مقابله ، بی خوابی ، نارنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.