خوزه مانوئل باروسو رئيس کميسيون اروپا با وعده کمک به ميانمار، پايان خشونت هاي فرقه اي را در اين کشور خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ بيش از صد هزار نفر از زمان وقوع خشونت ها در ايالت راخين در غرب ميانمار در ماه ژوئن تاکنون آواره شده اند که سي هزار نفر از اين تعداد در پي درگيريهاي تازه بين بودايي ها و مسلمانان که ماه گذشته آغاز شد، بي خانمان شده اند.

دهها نفر در تازه ترين خشونت ها کشته شده اند و هزاران خانه نيز به آتش کشيده شده است.
باروسو روز شنبه گفت: ما عميقا نگران اين حوادث و در نتيجه، فرايند اصلاحات و برقراري دموکراسي در اين کشور (ميانمار) هستيم. ما اميدواريم همه رهبران مذهبي خواهان خويشتنداري شوند.

براساس نسخه اي از متن سخنراني باروسو که در بروکسل منتشر شده است، وي اعلام کرد: اتحاديه اروپا آماده است در صورتيکه دسترسي به مناطق آسيب ديده تضمين شود، چهار ميليون يورو (پنج ميليون دلار) براي تامين نيازهاي بشردوستانه فوري اختصاص دهد.باروسو که تازه ترين مقام غربي است که از زمان به قدرت رسيدن دولتي ظاهرا غيرنظامي در ميانمار در سال گذشته به اين کشور سفر مي کند، اين سخنان را در يک مرکز صلح تازه تاسيس در يانگون بيان کرد.

کميسيون اروپا در بيانيه جداگانه اي اعلام کرد اتحاديه اروپا براي تشکيل اين مرکز صلح، هفتصد هزار يورو کمک کرده است. باروسو اين سخنان را پس از ديدار و گفتگو با تين سين رئيس جمهور ميانمار و آنگ سان سوچي رهبر مخالفان بيان کرد.

برچسب ها: کمیسیون ، خشونت ، میانمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار