فيلم "ميگرن" با بيان واقعيت هاي جامعه و پرداخت واقع بينانه به جزئيات آن اصراري به دروغ گويي ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "ميگرن" با حضور مانلي شجاعي فرد كارگردان، پانته ‌آبهرام و هدايت هاشمي بازيگر و آنتونيا شركا منتقد سينما شب گذشته در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.
در ابتدا مانلي شجاعي فرد كارگردان در اين نشست در خصوص فرصت اندك اكران فيلم "ميگرن" گفت: فيلم سينمايي "ميگرن" از زمان جشنواره فيلم فجر و به محض اكران آن، كنار گذاشته شد و ما تا الان در بي خبري و بلاتكليفي به سر مي‌برديم.
وي ادامه داد: در زماني كه از اكران اين فيلم نااميد شده بوديم در مدت يك هفته اكران فيلم "ميگرن" را به ما اعلام كردند و بدون هيچ سرو صدا و تبليغاتي اين فيلم فرهنگي را اكران كرديم.
شجاعي فرد ضمن اشاره به تبليغات اندك "ميگرن" عنوان كرد: به دليل اكران اين فيلم و نياز به تبليغات و تصويربرداري در گيلان براي يك مستند را متوقف كردم و با تلاش مرتضي شايسته پخش كننده فيلم "ميگرن" را آماده اكران كرديم.

وي اظهار داشت: فيلم سينمايي "ميگرن" برگرفته از واقعيت هاي جامعه است با اينكه قصه ها مي توانند راه حلي براي مشكلات باشند اما "ميگرن" پاسخي به سوال هاي جامعه و چرايي ها نمي‌دهد.
شجاعي فرد در خصوص اصلاحيه‌ي فيلم "ميگرن" خاطرنشان كرد: 20 دقيقه از فيلم به دليل نمايش در ايام جشنواره كوتاه شد و به همين منظور جريان پيش آمده در موضوع براي مخاطب نامفهوم و ناقص شد.
وي در پايان صحبت هايش گفت: فيلم نامه "ميگرن" متني با موضوع اجتماعي است كه اصراري بر دروغ گويي ندارد و با پرداخت به جزئيات به واقعيت گويي مي پردازد.
در ادامه پانته آ بهرام، بازيگر "ميگرن" در خصوص ماندگاري برخي از شخصيت ها عنوان كرد: شخصيت هاي ماندگار از خالقان آرمانگرا شكل مي گيرند و يكي ازدلايل ماندگار نبودن شخصيت هاي حال حاضر فيلم ها، فيلم نامه نويسان هستند كه ديگر دنبال آرمان گرايي و قهرمان سازي نيستند.

وي در ادامه اظهار داشت: تجربه، ديدن و شنيدن خوب مهمترين فاكتورهاي رسيدن به حس است و بازيگر با اين تجربه شنيداري و ديداري كه در هنگام قرارگيري در موقعيت هاي نمايشي به يك همگامي اجرايي بازيگري مي‌رسد.
هدايت هاشمي بازيگر در خصوص انتخاب بازيگران توسط مانلي شجاعي فرد عنوان كرد: دليل مانلي شجاعي فرد براي استفاده از بازيگران حرفه اي و تئاتري قرار گرفتن مناسب در آن هارموني فيلم بود تا شكل گيري بهتري در نقش ها صورت گيرد.
وي خاطرنشان كرد: تجربه سال هاي متمادي و همكاري در تئاتر باعث شد كه در اين فيلم حس تئاتري را در بازي خود لحاظ كنيم.
جابر قاسمعلي فيلم نامه نويس سينما از مهمانان اين نشست در خصوص فيلم "ميگرن" عنوان كرد: فيلم "ميگرن" با فضاي گرم و خوبي حركت مي كند اما پايان محافظه كارانه اي دارد و اين فيلم نيز همانند فيلم "به همين سادگي" به كارگرداني رضا ميركريمي از ادبيات زنان خانه دار استفاده كرده است.
در پايان آنتونيا شركا منتقد سينما در خصوص فيلم و ويژگي زنان فيلم ساز گفت: پذيرش برخي از شخصيت ها براي مخاطب دشوار است و همچنين استفاده از زنان در نقش هاي كمدي نيز دشواري درك را براي مخاطب بيشتر مي‌كند.
وي ادامه داد: ويژگي فيلم سازان زن در سينما به گونه اي است كه نكاتي را از ويژگي زنان انعكاس مي دهند كه ساير فيلم سازان قادر به انجام آن نيستند.
شركا از خصوصيات فيلم "ميگرن" اظهار داشت: "ميگرن" فيلمي جزيي پردازانه و شبيه ادبيات معاصر نويسندگان زن است و نوعي خاطره نويسي تصويري را تداعي مي كند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: تشتت ساختاري و بي ربطي سه داستانك به فيلم لطمه زده است اما يكي از نكات مثبت فيلم پرداخت مناسب داستان توسط هنگامه قاضياني بوده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.