فرشيد سيم بر کارشناس مسائل اقتصادي در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص گسترش فرهنگ عمومي در مصرف کالاي داخلي افزود: مصرف کالاي ايراني و توليدات داخلي اجراي گسترش فرهنگ عمومي و استفاده از کالاهاي داخلي بايد با گسترش سطح اطلاع رساني صحيح، صادقانه و فراگير و حمايت از منافع ملي در راستاي تلاش بيشتر در توليد و کارکرد کالاي بهتر و باکيفيت مي توان به اين امر دست يافت.
سيم بر با اشاره به نقش توليد در حمايت از توليد ملي و کالاي ايراني خاطرنشان کرد: با تلاش در بکارگيري نيروي انساني و افزايش سطح اعتماد مردم به مصرف کالاهاي داخلي مي توان به توليد بيشتر و باکيفيت تر و کاهش هزينه کمتر دست يافت.
وي يکي از دلايل گرايش مصرف کنندگان به مصرف کالاهاي خارجي را در کاهش قيمت تمام شده برآورد کرد و افزود: با حمايت از حقوق مصرف کننده در توليد کالاي باکيفيت و کاهش قيمت کمتر مي توان به تشويق مصرف کنندگان در خريد کالاهاي ايراني پرداخت.
اين کارشناس اقتصادي شعار توليدملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني را در راستاي حمايت از توليد داخل دانست و تصريح کرد: با گسترش فرهنگ عمومي در مصرف کالاهاي داخلي و کنترل و نظارت قوي و مستمر از سوي سازمان حمايت از حقوق توليدکننده و مصرف کننده مي توان به توليد کالاي باکيفيت دست يافت./عب