معاون نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد از برگزاری نخستین دوره جایزه بخشي صنعت خودرو در سال آینده با تصدی گری وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بهادر کاظمي در مراسم نهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران افزود: سازمان ملی استاندارد به عنوان متولی استانداردسازی در کشور به دنبال افزایش سطح کیفیت در بخش های مختلف نظیر غذا، دارو، درمان و صنعت خودرو و برگزاری جایزه های مختلف در این زمینه ها است.

وی همچنین از برگزاری جایزه ملی کیفیت در بخش نفت و نیرو در آینده نزدیک خبر داد و افزود: به زودی جایزه ملی کیفیت با مسئولیت وزارتخانه های نفت و نیرو برگزار خواهد شد.

معاون سازمان ملی استاندارد هدف از برگزاری مراسم جایزه ملی کیفیت را ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد عنوان و تصریح کرد: هم اکنون به دنبال ارزیابی نقاط قوت و ضعف جایزه ملی کیفیت هستیم تا این مدل ایرانی را در کشورهای اسلامی به عنوان یک مدل و الگو جا بی اندازیم.

کاظمی لازمه دستیابی به شعار تولید ملی را طی کردن مسیر کیفیت دانست و افزود: اگر بخواهیم در فضای رقابتی ماندگار باشیم باید به موضوع کیفیت بیش از پیش توجه کنیم و در این راستا سازمان ملی استاندارد نیز وظیفه ذاتی خود را گسترش استاندارد در سطح خدمات و همه حوزه های زندگی بشر می داند.

وی با تاکید بر این که دستیابی به کیفیت به صورت اتفاقی به دست نمی آید، گفت: بنگاه های تولیدی برای دستیابی به این امر نیاز به تلاش، کوشش و آموزش مستمر دارند.

کاظمی با بیان این که، مدل جایزه ملی کیفیت مبتنی بر کیفیت و استمرار آن است، ادامه داد: این جایزه ابزار سودمندی برای بنگاه های اقتصادی است تا سطح فعالیت خود را تبیین و مشخص کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار