معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در دوره اخیر مدیریت شهری تهران به واسطه اتخاذ رویکرد ارتقا ، به یک نهاد اجتماعی فعالیت‌های سلامت محور توسعه چشمگیری یافته‌است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر " سید محمدهادی ایازی " معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست تور مطالعاتی فعالیت‌های شهرداری تهران برای مدیران شهری کشور ضمن بیان این مطلب افزود: ساختار اداره‌کل سلامت شهرداری تهران از سال 85 شکل گرفت و از آن زمان تا کنون به واسطه اتخاذ رویکرد ارتقا به یک نهاد اجتماعی در مجموعه مدیریت شهری اقدامات مثبتی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی سلامت محور انجام شده‌است.   
وی گفت: راه اندازی 400 خانه سلامت، 374 شورای راهبردی سلامت در محلات، 22مرکز فراموز، 85 خانه اسباب‌بازی، 3 هزار و 740 کانون سلامت در محلات و اجرای دو دوره سنجش عدالت شهر همچنین برنامه‌های مناسبتی از مهمترین فعالیت‌هایی است که حوزه توسعه سلامت شهری انجام شده و به اذعان هیات‌های بازدید کننده بین‌المللی این اقدامات ستودنی است.
ایازی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مدیریت شهری در عرصه ارتقا شاخص‌های سلامت ادامه داد: تجارب و موفقیت‌های شهرداری تهران در حوزه سلامت نشانگر آن است که ورود شهرداری‌ها و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن در این عرصه می‌تواند منشا انجام اقدامات مثبتی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان  باشد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری تهران با عنایت به لزوم انجام فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه سلامت، فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ زندگی سالم را با محوریت مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و ارایه آموزش‌های لازم را در راس امور دنبال می‌‌کند.
وی ادامه داد: حضور شهروندان در تمام فعالیت‌های مناسبتی، ارایه خدمات سلامت و آموزش اقشار آسیب پذیر جامعه نظیر بانوان و کودکان برنامه‌های راهبردی شهرداری تهران در حوزه سلامت شهری را تشکیل می‌دهند.
ایازی گفت: اقداماتی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی در دوره اخیر مدیریت شهری در پایتخت انجام شده منطبق با منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی است و درآینده‌ای نزدیک بر پایه مطالعات و دستاوردهای انجام شده فعالیت‌های این حوزه گسترش می‌یابد.
تور مطالعاتی فعالیت‌های سلامت محور شهرداری تهران به همت اداره‌کل سلامت برای مدیران شهری کشور برگزار می‌شود.
برچسب ها: شورا ، سلامت ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار