اين رده بندي براساس مجموع امتيازهاي به دست آمده از حقوق متوسط، پيش بيني چشم انداز شغل در آينده و ميزان رضايت شغلي انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران عصر ارتباطات مشاغل جديدي را ايجاد کرده و مي کند که درآمد و سطح رضايتمندي بالايي را براي متخصصان اين حرفه ها به ارمغان آورده است. به ويژه، در شرايطي که زماني زنان از دستمزدهاي به مراتب پايين تري نسبت به مردان برخوردار بودند امروز بازار فناوري ارتباطات و اطلاعات اين فرصت را به آنها داده است تا با کسب مهارت هاي جديد به درآمدهايي تقريبا همسطح مردان دست يابند.
اين رده بندي براساس مجموع امتيازهاي به دست آمده از حقوق متوسط، پيش بيني چشم انداز شغل در آينده و ميزان رضايت شغلي انجام شده است. از ۲۵شغلي که به عنوان مشاغل برتر سال۲۰۱۲ در اين فهرست برگزيده شده اند ۵شغل در حوزه فناوري ارتباطات و اطلاعات قرار دارند.

سازنده نرم افزار (Software Developer): اين شغل با کسب امتياز۷.۶ توانسته است در رتبه دوم ۲۵شغل برتر سال ۲۰۱۲ در آمريکا قرار گيرد. توسعه دهنده نرم افزار به فردي اطلاق مي شود که وظيفه طراحي، ساخت، آزمايش و حفظ نرم افزار را به عهده دارد. «اداره آمار کار»، نهاد وابسته به وزارت کار آمريکا، رشد ۲۷.۶درصدي برابر با ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلي جديد را تا سال ۲۰۲۰ براي اين حرفه پيش بيني کرده است. حقوق متوسط يک توسعه دهنده نرم افزار ۸۷ هزار و ۷۹۰ دلار در سال، ميزان رضايت شغلي آن در حد متوسط و احتمال بيکاري در اين حرفه ۷.۹ درصد است.

مسئول پايگاه داده ها (Database Administrator): اين شغل با کسب مجموع ۷.۵امتياز توانست در ميان ۲۵شغل اين رده بندي در رتبه پنجم قرار گيرد. جامعه جهاني روز به روز به سوي ديجيتالي شدن پيش مي رود و به همين نسبت نقش «مسئول پايگاه داده ها» اهميت بيشتري پيدا مي کند. به طوري که تا سال۲۰۲۰ در اين عرصه براي ذخيره، مديريت، سازماندهي و رفع عيب پايگاه اطلاعاتي به ۳۳ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلي جديد نياز خواهد بود. درآمد متوسط اين شغل ۷۳ و ۴۹۰ هزار دلار در سال، ميزان رضايت از آن در حد متوسط و احتمال بيکاري يک مسئول پايگاه داده ها برابر با ۷.۹ درصد است.

سازنده وب (Web Developer): اين شغل با مجموع ۷.۵امتياز در رتبه ششم جاي گرفت. در نگاه اول «سازنده وب» اصطلاحي ساده و عمومي به نظر مي رسد اما اين فرد به مهارت و دانش فني بالايي براي ساخت يک وب سايت و عملکرد خوب آن نياز دارد. براساس پيش بيني وزارت کار آمريکا تا سال۲۰۲۰ در حدود ۶۵ هزار و ۷۰۰ سازنده وب در سراسر دنيا مشغول به کار خواهند شد. درآمد متوسط يک سازنده وب در آمريکا سالانه ۷۵ هزار و ۶۶۰ دلار، احتمال بيکاري فردي با اين مهارت ۷.۹ درصد و ميزان رضايت از اين شغل در حد بالاست.

تحليلگر سيستم هاي رايانه اي (Computer Systems Analyst): اين شغل در طبقه بندي مشاغل برتر ۲۰۱۲ توانست با کسب ۷.۵امتياز در سکوي هفتم قرار گيرد. تحليلگر سيستم هاي رايانه اي فردي است که اغلب با تجزيه و تحليل سيستم ها، ميان مشتريان و شرکت هايIT نقش يک رابط را ايفا مي کند. درآمد متوسط اين فرد معادل ۷۷ هزار و ۷۴۰ دلار آمريکا در سال است. براساس پيش بيني ها ۱۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر تا سال ۲۰۲۰ وارد اين شغل مي شوند. احتمال بيکار شدن تحليلگر سيستم هاي رايانه اي برابر با ۷.۹ درصد و ميزان رضايت شغلي آن در حد متوسط است.

برنامه نويس رايانه (Computer Programmer): اين شغل با ۶.۸ امتياز در رتبه نهم جدول ايستاده است. ++ C، پيتون و ساير زبان هاي رايانه اي زبان دوم و طبيعي يک برنامه نويس رايانه به شمار مي روند. حقوق متوسط اين افراد ۷۱ هزار و ۳۸۰ دلار در سال است که اين رقم در بين افراد بسيار ماهر به ۱۱۴ هزار دلار نيز مي رسد. اين حرفه با ميزان رضايت مندي در حد متوسط و احتمال بيکاري ۷.۹ درصد، ۴۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلي جديد تا سال ۲۰۲۰ ايجاد خواهد کرد.
برچسب ها: درآمد ، بازار ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار