رئيس‌جمهور با بيان اينكه نظام حاكم بر جهان كه اتاق فرمان آن در دفاتر سرمايه‌داران غربي است، همان نظمي است كه در دوره‌اي خشونت‌ را به كشور ويتنام و ديكتاتوري را بر ملت ايران تحميل كرد، گفت: نظام موجود در جهان امروز نيز با پيشرفت ملت‌هاي مستقل مخالف است؛ البته امروز اين نظام در بخش‌هاي گوناگون به بن‌بست رسيده و پايان عمر آن نزديك است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدي‌نژاد در ديدار «نگوين سوچون»، رهبر حزب حاكم ويتنام با بيان اينكه رابطه عميق عاطفي همراه با احترام ميان دو ملت ايران و ويتنام برقرار است، گفت: ملت ويتنام با مقاومت و ايستادگي توانسته است دوران سختي را پشت سر گذاشته و امروز به سرعت به سمت پيشرفت در حال حركت است.

رئيس‌جمهور روابط دو كشور را مثبت و رو به گسترش توصيف كرد و اظهار داشت: مطمئنا اين سفر گام بلند و مهمي بر تحكيم روابط دو كشور خواهد بود و بي‌ترديد مناسبات دو كشور با اهتمام موجود به سرعت در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، صنعتي، كشاورزي ، گردشگري و علوم و فناوري ارتقاء پيدا خواهد كرد.

رئيس‌جمهور حمايت‌هاي رهبري ويتنام از گسترش روابط دو كشور را پشتوانه خوبي براي توسعه همكاري‌ها توصيف كرد و گفت: رهبري ويتنام با برنامه منسجم اين كشور را به سمت پيشرفت هدايت مي‌كند و دو كشور در چارچوب روابط دو جانبه و جنبش عدم تعهد به ارتقاء سطح روابط دو كشور شتاب دهد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه نظام حاكم بر جهان كه اتاق فرمان آن در دفاتر سرمايه‌داران غربي است، همان نظمي است كه در دوره‌اي خشونت‌ را به كشور ويتنام و ديكتاتوري را بر ملت ايران تحميل كرد، گفت: نظام موجود در جهان امروز نيز با پيشرفت ملت‌هاي مستقل مخالف است؛ البته خوشبختانه اين نظام در بخش‌هاي گوناگون به بن‌بست رسيده و پايان عمر آن نزديك است.

وي با تاكيد بر اينكه امروز جهان به سرعت نيازمند نظم جديدي است، خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران و ويتنام مي‌توانند در تعريف و فرهنگ‌سازي براي ايجاد نظم نويني در جهان، نقش مهمي در كنار يكديگر ايفا كنند كه اين نظم مبتني بر عدالت و احترام به همه ملت‌ها بوده و به طور عادلانه فرصت مشاركت همه ملت‌ها را در مديريت جهان فراهم خواهد كرد.

احمدي‌نژاد افزود: ارتقاء روابط و دوستي‌ ميان ايران و ويتنام مي‌تواند به استقرار نظم عادلانه در آينده جهان كمك كند.

"نگوين سوچون" رهبر حزب حاكم ويتنام نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از سفر رئيس‌جمهوري اسلامي ايران به ويتنام اين سفر را بسيار حائز اهميت دانست و با اشاره به اهتمام دو كشور براي گسترش روابط همه جانبه با يكديگر در آستانه چهلمين سالگرد برقراري روابط، گفت: ايران و ويتنام همواره از دوستي و روابط پايداري با يكديگر برخوردار بوده است.

وي همچنين از حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران از ويتنام در جهت استقلال و يكپارچگي اين كشور تقدير كرد و گفت: ويتنام در جهت رشد و توسعه به همكاري و حمايت‌هاي دوستان بين‌المللي خود به ويژه ايران نيازمند بوده و سياست‌هاي خود را بر اساس احترام به حقوق ديگران و دوستي و عدالت ترسيم مي‌كند و در اين راستا اهميت و ارزش زيادي براي همكاري و رابطه با جمهوري اسلامي ايران قائل است.

رهبر حزب حاكم ويتنام تصريح كرد: مطمئن هستم با تجربيات و ظرفيت‌هاي گسترده ايران در طول مدت رياست اين كشور بر جنبش عدم تعهد، شاهد اتفاقات بسيار خوبي خواهيم بود.

وي همچنين از حمايت‌هاي ايران از حقوق ملت ويتنام در صحنه‌هاي بين‌المللي تقدير و تشكر كرد و گفت: اميدوارم با پيگيري‌هاي مسئولان دو كشور بتوان در زمينه اجراي توافقات و گسترش همكاري‌ها گام‌هاي بلندي را برداشت.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار