مشاور رييس‌جمهور گفت: با توجه به وسعت و ميزان اثربخشي خوزستان در اقتصاد كشور، بيشترين تعداد طرح‌هاي مهر ماندگار به اين استان اختصاص يافته است، به طوري كه بيش از 70 درصد از كل طرح‌هاي مهر ماندگار كشور مربوط به خوزستان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ علي‌اكبر محرابيان عنوان‌كرد: اعتبار طرح‌هاي مهر ماندگار خوزستان بالغ بر 62 هزار ميليارد تومان است كه اميدواريم با برنامه‌ريزي و تلاش مجريان و مجموعه فعالان طرح‌ها، شاهد بهره‌برداري از كل طرح‌هاي خوزستان باشيم.

وي افزود: وزارت نفت 22 طرح بزرگ در خوزستان دارد كه هشت طرح آن پتروشيمي و 14 طرح ديگر مربوط به وزارت نفت است. طرح‌هاي پتروشيمي به جز 2 طرح از پيشرفت خوبي برخوردارند.

مشاور رييس‌جمهور بيان‌كرد: در حوزه وزارت نيرو نيز در بخش سدها سه سد گتوند، سد جره رامهرمز و خيرآباد را داريم كه سد جره رامهرمز در آستانه بهره‌برداري است و حداكثر تا دو ماه آينده افتتاح مي‌شود؛ سد گتوند نيز به همراه 4 واحد نيروگاهي با ظرفيت 100 مگابايت تا دهه فجر امسال به بهره‌برداري مي‌رسد. همچنين مرحله اول سد خيرآباد تا خردادماه آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

محرابيان تصريح‌كرد: در بخش آبرساني بزرگترين طرح آبرساني خوزستان و كشور طرح غدير است كه اين طرح پيشرفت مطلوبي داشته و تا چند سال آينده با بهره‌برداري از آن آب شهرهاي اهواز، شادگان، آبادان و خرمشهر تامين مي‌شود.

وي خاطرنشان‌كرد: در ارتباط با آبياري و زه‌كشي اراضي كشاورزي خوزستان در قالب مهر ماندگار نيز مجموعا تا خردادماه سال‌آينده 62 هزار هكتار قابل بهره‌برداري است كه 30 هزار هكتار از آن تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

مشاور رييس‌جمهور اظهارداشت: در حوزه راه و شهرسازي هم طرح‌هاي خوبي در حال اجرا است كه از 6 طرح راه و شهرسازي، 5 طرح آن تا پايان سال‌جاري به بهره‌برداري مي‌رسد. از جمله مهمترين اين طرح‌ها، طرح آزاد راه پل‌زال-انديمشك است كه 58 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و هم‌اكنون با فعاليت 600 دستگاه ماشين‌آلات سنگين طبق برنامه حداكثر تا خردادماه سال‌آينده به طور كامل به بهره‌برداري خواهد رسيد.

محرابيان بيان‌كرد: راه‌آهن شوشتر-‌هفت‌تپه نيز به‌طور كامل اجرا شده و تا دهه فجر به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي يادآورشد: خوزستان از نظر سرمايه‌گذاري و تعداد طرح‌ها جزء سه استان اول كشور است. تامين مالي يكي از مسايلي است كه در صدر تمام مسايل اجراي پروژه‌ها قرار دارد؛ البته با توجه به حمايت دولت در اجراي طرح‌ها، در به پايان رساندن آن‌ها هيچ‌گونه نگراني نداريم.

مشاور رييس‌جمهور با اشاره به طرح‌هاي حوزه بهداشت خوزستان نيز خاطرنشان‌كرد: در حوزه بهداشت 9 طرح بهداشتي داريم كه يكي خوابگاه 400 نفر است و كلينيك و اورژانس بيمارستان گلستان و ساختمان دانشكده پيراپزشكي از ديگر طرح‌هاي اين حوزه است كه تا يك‌ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

محرابيان ادامه‌داد: علاوه‌بر اين، دانشگاه علوم‌پزشكي 4 بيمارستان در حال اجرا دارد كه 2 مورد از آن‌‌ها از پيشرفت 90 درصد برخوردارند و 2 مورد ديگر در حال اجراي مراحل اوليه هستند. البته بيمارستان صنايع كه توسط صنعتگران خوزستان در حال سرمايه‌گذاري است پيشرفت قابل توجهي ندارد اما با توجه به تصميمات گرفته‌شده، تامين اعتبار اين طرح به‌طور كامل انجام شده و به صورت كامل تا خردادماه سال‌آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي بيان‌كرد: دو بيمارستان ديگر هم توسط اداره‌كل راه و شهرسازي در حال اجرا است كه هر دو پيشرفت 95 درصدي دارند و تا ماه آينده تحويل بهداشت و درمان خواهند شد./س


برچسب ها: طرح ، ماندگار ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.