مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه آموزی زندانیان کشور از جلب مشارکت های مردمی در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان؛مطهری نژاد در حاشیه بازدید از زندان های گرگان و گنبد با اعلام این خبر از خیران سراسر کشور برای کمک به ایجاد اشتغال زندانیان دعوت کرد .

وی با بیان این که تنها دو درصد از افرادی که پس از خروج از زندان مشغول به کار می شوند دوباره به حبس بر می گردند گفت : خیران می توانند با مشارکت در امر حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان پس از خروج از حبس ، علاوه بر کاستن از آُیب های اجتماعی به فرد و خانواده ی وی ، به ایجاد امنیت و ثبات در جامعه کمک کنند.

وی در ادامه سخنان خود از کمک 500 میلیون تومانی بنیاد تعاون به ستاد های دیه سراسر کشور خبر داد و گفت : برای انجمن های حمایت از زندانیان نیز یمکصد و 80 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که کافی نیست.

وی با بیان این که هم اکنون نقدینگی بنیاد تعاون محدود است گفت : بنیاد تعاون با استفاده از پتانسیل موجود در زندان های کشور می تواند بستری برای تولید ثروت و توانمند سازی تشکل های حمایت از زندانیان کشور فراهم کند.

مطهری نژاد افزود : به منظور ایجاد فرصت های شغلی برای زندانیان کشور ایجاد شرکت

عمرانی و با زرگانی در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

وی با بیان این که برچسب زندان ، فرصت های شغلی برای افرادی که از زندان ها آزاد شده اند را از بین می برد گفت :باید در جرائم غیر موثر مانند مهریه و تصادفات بحث سوء پیشینه افراد حل شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ، زندانی محصول دستگاه قضایی نیست خاطرنشان کرد : همان گونه که زندانی حاصل همه دستگاه هاست باید همه نقش خود را برای اصلاح آن گام بردارند./س

برچسب ها: زندان ، اشتغال ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.