فرهنگ اصيل ايراني نه تنها در سينما بلكه در هيچ كجاي ديگر نيز رعايت نمي‌شود.

سپند اميرسليماني در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص علل كمرنگ شدن فرهنگ اصيل ايراني در آثار سينمايي گفت: فرهنگ اصيل ايراني نه تنها در سينما بلكه در هيچ كجاي ديگر نيز رعايت نمي شود و در صورت ساخت چنين فيلم هايي فقط تكه كلام ها و برخي نكات منفي در جامعه رايج مي شود.
وي افزود: متاسفانه به دليل صنعتي بودن سينما در ايران و كسب درآمد به هر طريق از اين هنر سينما به سمت سليقه عموم مردم رفته كه در صورت ساخت يك فيلم با مضمون فرهنگ اصيل ايراني هيچ استقبالي نمي‌شود.
اين بازيگر تصريح كرد: البته به دليل فرصت هاي از دست رفته و فاصله هاي پيش آمده در اين ميان و درگيري بر سر مسائل گوناگون نتوانستيم كاري انجام دهيم.
امير سليماني با اشاره به سردرگمي و گمگشتگي زنان در آثار سينمايي گفت: سينماي آينه جامعه و نمايانگر اتفاقات موجود در آن است البته گاهي اوقات تماشاي برخي قسمت هاي يك فيلم به دليل احساس همذات پنداري با قصه عملكرد و شخصيت هاي موجود در آن مثبت ارزيابي ميشود.
وي در ادامه عنوان كرد: اما به طور كلي به دليل انطباق اين مسائل با ناهنجاري هاي موجود در جامعه نمي‌توان از آن ها به عنوان نكات منفي نام برد.
سليماني با تاكيد بر فرهنگ مصرف گرايي خاطرنشان كرد: هيچ فيلم و سريالي مروج فرهنگ مصرف گرايي نيست بلكه اين موضوع برگرفته از واقعيت ها ي موجود در جامعه است و اگر برخي مسائل در آثار منعكس نمي شود به دليل نبود اجازه كار است.
وي تصريح كرد: به طور كلي اتفاقات داخل سينما تحت تاثير جامعه است زيرا سينماي ما به دليل عدم قدرت كافي قادر به تاثيرگذاري در جامعه نيست./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار