استاندار خوزستان گفت: با اجراي طرح‌هاي توسعه كشاورزي تا پايان امسال 20 هزار فرصت شغلي در استان ايجاد مي‌شود و بعد از به پايان رسيدن اين طرح‌ها تا اوايل سال‌آينده به طور كلي 35 هزار شغل ايجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛  سيدجعفر حجازي در جلسه كارگروه طرح توسعه كشاورزي عنوان‌كرد: طرح‌هاي بزرگ در اولويت اجرا قرار دارند و از پيشرفت خوبي برخوردار هستند؛ فرمانداران بايد از نزديك از كليه مراحل اجراي طرح جهت تشويق سرمايه‌گذاران بازديد كنند تا اجراي كامل طرح به توليد و اشتغال منجر شود.

وي افزود: تعاوني‌ها نيز بايد 7 نفره باشد و چنانچه زير 7 نفر بود به صورت سهامي خاص طرح را اجرا مي‌كنند و از تصويب طرح‌هاي انفرادي خودداري شود، زيرا طرح‌هاي تعاوني‌ها بيشتر به نتيجه مي‌رسند.

استاندار خوزستان بيان‌كرد: با توجه به اين‌كه 6 ماهه اول سال به تصويب طرح‌ها صرف شد، بايد در 6 ماهه دوم طرح‌ها به مرحله تكميل و بهره‌برداري برسند.

حجازي تصريح‌كرد: خوزستان بيش از اعتبار تعيين شده خود طرح تصويب كرده و بر همين علت در حال پيگيري دريافت 12 درصد از اعتبار اوليه از كارگروه كشوري هستيم.

همچنين كي‌خسرو چنگلوايي، رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان در اين جلسه اظهاركرد: تاكنون 609 جلسه طرح توسعه كشاورزي برگزار شده و 7 هزار و 146 طرح با تسهيلاتي بالغ بر 620 ميليارد تومان تصويب شده‌اند و 90 درصد طرح‌هاي مصوب به بانك معرفي شده است.

وي افزود: تعداد طرح‌هاي پرداختي و عقد قرارداد شده بيش از 3 هزار طرح است و ميزان تسهيلات آن‌ها نيز 195 ميليارد تومان است؛ همچنين از نظر مقايسه‌اي با ساير استان‌ها، خوزستان مقام اول را دارد به طوري كه 5/18 درصد كل مصوبات كشور مربوط به استان است.

در ادامه اين جلسه حجت‌الله اژدر، مدير شعب بانك كشاورزي خوزستان در خصوص ميزان پرداختي كل طرح‌هاي مصوب بخش كشاورزي بيان‌كرد: تاكنون 6 هزار و 31 طرح با مبلغ 4 هزار و 536 ميليارد ريال به بانك معرفي شده كه 833 طرح به مبلغ 407 ميليارد ريال به دليل عدم مراجعه و نقص مدارك راكد مانده است.

وي ادامه‌داد: مانده طرح‌ها نزد بانك 5 هزار و 468 طرح به ارزش 428 ميليارد ريال است كه از اين تعداد پرونده‌ها 3 هزار و 410 ميليارد ريال مصوب شده و نسبت به اعتبار ابلاغي 101 درصد پرونده‌ها مصوب شده است، يعني 40 ميليارد ريال بيش از سهميه در نظر گرفته شده طرح‌ها براي دريافت تسهيلات در بانك مصوب شده است./س


برچسب ها: اقدامات ، توسعه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.