موافقتنامه انتقال محکومين بين ايران و ارمنستان به امضاي وزراي دادگستري دو كشور رسيد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران مرتضي بختياري و هرایر توماسیان وزراي دادگستري ايران و ارمنستان صبح امروز(يكشنبه) با يكديگر ديدار و گفتگو كردند.

بختياري وزير دادگستري كشورمان در حاشيه اين ديدار در جمع خبرنگاران گفت: دو موافقتنامه بين ايران و ارمنستان به عنوان موافقتنامه معاضدت قضايي و حقوقي و استرداد مجرمين در بخش حقوق و قضا امضا شده و امروز هم موافقتنامه‌اي به عنوان انتقال محکومين ميان دو كشور امضا شد.

وي در ادامه افزود: امضاي توافقنامه توسط دو وزير مراحل قانوني خود را طي خواهد کرد و پس از اين لازم الاجرا خواهد بود.

بختياري با اشاره به اينکه مواضع مقامات ارمنستان همواره با مواضع جمهوري اسلامي ايران هم‌راستا بوده است، تصريح کرد: هيچ محدوديتي براي تعاملات ميان ايران و ارمنستان نخواهيم داشت.

وزير دادگستري همچنين ابراز اميدواري كرد كه با امضاي اين قبيل توافقنامه‌ها، تعاملات دو کشور به صورت فعال ارتقا يابد.

وي در ادامه افزود: توجه به حقوق اقليت ارامنه و حضور يک نماينده از اين اقليت در مجلس شوراي اسلامي نشان از سياست‌هاي جمهوري اسلامي در قبال پيروان ساير اديان داشته و اهميت فوق‌العاده ايران براي ساير اديان را آشکار مي‌کند.

"هراير توماسيان" وزير دادگستري ارمنستان نيز در پاسخ به اين سوال که با توجه به اينكه به تازگي در مرز ايران و ارمنستان مرزباناني کشته شده‌اند، آيا در اين زمينه تدبيري انديشيده شده است يا خير، اظهار داشت: چنين اتفاقي نيفتاده است، اين قرارداد نيز مربوط به استرداد محکومين جرائم مرتبط با مواد مخدر و روانگردان امضا شده است و اکنون هم در مرز ارمنستان و ايران از تکنولوژي جديدي براي حراست از مرزها استفاده مي‌شود.

همچنين سفير ارمنستان در كشورمان نيز در اظهاراتي در حاشيه اين ديدار گفت: امنيت در مرزهاي ارمنستان و ايران برقرار بوده و تا کنون چنين اتفاقي براي مرزبانان دو کشور اتفاق نيفتاده است.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار