معاون سیاسی امنیتی استاندار قم درحاشیه کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی گلپایگانی گفت: در راستای حفظ و احیای آثار بزرگان جهان اسلام، برگزاری کنگره بزرگداشت علما در دستور کار دستگاه های فرهنگی استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام محمدمهدی عرب انصاری اظهار داشت: اقدام شورای فرهنگ عمومی در زمینه سازی احیای آثار و بزرگداشت علما و مراجع تقلید نقش بسزایی در تبیین خدمات این بزرگان در بین مردم خواهد داشت.
وی با اشاره به جایگاه ویژه علما و مراجع عظام تقلید در برهه های حساس تاریخ اسلام بعد از غیبت امام عصر(عج) خاطرنشان کرد: حضور فقها و عالمانی آگاه و تاثیرگذار در برهه های حساس تاریخی حفظ موازین اسلامی و حراست از ارزش های دینی اعتقادی را به همراه داشته است.
انصاری در ادامه سخنان خود به ابعاد گسترده شخصیتی حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی اشاره کرد و افزود: این عالم جلیل القدر همواره حضوری فعال و ویژه در بخش های مختلف علمی و عملی داشته و آثار گرانقدر ایشان موید این مسئله است.
وی گفت: آیت الله العظمی گلپایگانی نقش و اثرگذاری ویژه ای در رشد علمی و ارتقاء دانشی علمای حوزه و ایجاد تحرک در مردم در مبارزات دوران انقلاب اسلامی داشتند.
وی به آثار گرانبهای آن مرحوم اشاره کرد و افزود: کتب و آثار احیا شده از این عالم بزرگوار نشانگر ابعاد منحصربه فرد شخصیتی و نگاه عمیق علمی ایشان در جهان اسلام است/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.