آیت‌الله نوری همدانی در سفر به عراق، علاوه بر آیت‌الله سیستانی، با حضرات آیات سیدمحمد حکیم، اسحاق فیاض و بشیر نجفی از مراجع نجف دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با  آیت‌الله حکیم، سلام رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه را ابلاغ کرد و خواستار ارتباط تنگاتنگ میان حوزه علمیه قم و نجف شد.

وي با اشاره به جریان‌های تاریخی و فعالیت‌های دشمنان علیه جبهه ایمان گفت: این اقدام هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشته است و اسلام روز به روز عزتمندانه تر فعالیت می‌کند.

این مرجع تقلید گفت: در عصر کنونی آمریکا، انگلیس و اسرائیل و وهابیت به مقاصد خود نخواهند رسید و ناکام خواهند ماند.

 آیت‌الله نوری همدانی از ارتباط‌های امام راحل با مردم یاد کرد و پشتیبانی نظام را مقاومت مردم دانست.

اين مرجع تقليد دفاع از جمهوری اسلامی را نمونه‌ای از ارتباط مردم با حکومت و رهبری دانست و گفت: پیوند امت با رهبر معظم انقلاب وصف‌ناپذیر است و این مردم با روحانیت خدمتگزار ارتباطی تنگاتنگ در طول تاریخ داشته و خواهند داشت.

*آیت الله العظمی حکیم: مرجعیت مرکز ثقل عالم تشیع است

آیت‌الله حکیم هم حضور آیت‌الله نوری‌همدانی را بسیار خوب و اثربخش عنوان کرد و ادامه داد: امید که این حضور موجب حضور دیگر علما و مراجع نیز به این سرزمین مقدس شود.

وی افزود: مرجعیت مرکز ثقل عالم تشیع است و وظیفه امروز، روحیه دادن به تشیع و ارتباط با مردم است و روحانیت باید در خدمت رسانی به مردم بیش از دیگران تلاش کند.

آيت‌الله حكيم مرجعیت را کیان تشیع توصیف کرد و افزود: باید همانگونه که مردم در زمان ائمه با اهل بیت(ع) ارتباط داشتند امروز نیز مرجعیت در خدمت مردم باشند و مردم نیز برای حفظ دین با علما ارتباط برقرار کنند.

* آیت‌الله  اسحاق فیاض: جمهوری اسلامی پناهگاه مستضعفان است

آیت‌الله شیخ اسحاق فیاض هم در دیدار  آیت‌الله نوری‌همدانی با تشریح مراحل علمی حوزه نجف و فعالیت‌های انجام گرفته به منظور سیر سعودی در ترمیم مدارس علمیه که توسط رژیم صدام تخریب شده بود، گفت: اقدامات خوبی برای ترمیم مدارس علمیه انجام شده و به زودی شاهد شکوفایی مجدد حوزه نجف خواهیم بود.

وي جمهوری اسلامی را پناهگاه مستضعفان عنوان کرد و گفت: امید است ایران بتواند همچنان به خدمات خویش به شیعیان و نیازمندان ادامه داده و موفق باشد.

در این دیدار  آیت‌الله نوری‌همدانی هم نجف را مهد علم و عالمان بزرگ عنوان کرد و گفت: در گذشته حوزه نجف اقدمات خوبی را انجام داده و تغدیه علمی و فرهنگی توسط این حوزه رقم می خورده است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: امیدوارم تا حوزه نجف همانند گذشته سر و سامان بهتری گرفته و با حضور مرجعیت در بالندگی و سیر شکوفایی قرار گیرد.

ایشان حضور طلاب و فضلای غیر عراقی در کنار طلاب عراقی را برای نجف مهم ارزیابی کردند.

* دیدار با آیت‌الله شیر نجفی

آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه سلسله دیدارهای خود با علما و مراجع نجف اشرف به اتفاق هیئت همراه با آیت‌الله شیخ بشیر نجفی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار صمیمی که در جمع طلاب و در کرسی درس این مرجع تقلید برگزار شد، آیت‌الله نوری همدانی مورد استقبال گرم طلاب و این مرجع تقلید قرار گرفت.

آیت‌الله بشیر نجفی بصیرت و درس آموزی اهل بیت(ع) را مقصد همه زوار عتبات دانسته و نسبت به محبت اهل بیت(ع) گفتار مبسوطی را بیان كرد.

وي امامزادگان و ذریه حضرت زهرا(س) را نشانه‌هایی پاک از خاندان عصمت و طهارت نام برد و بر پیوند مکتبی مسلمانان با خاندان اهل بیت(ع) تاکید کرد.

* پیشنهاد آیت‌الله نوری همدانی

آیت‌الله نوری‌همدانی نیز در این دیدار پیشنهاد کرد تا همایش علمی حوزه علمیه قم و نجف برگزار شود تا طلاب و علمای هر دو حوزه از مسائل علمی یکدیگر مطلع شده و تبادل علمی صورت گیرد.

اين مرجع تقليد ضمن تاکید بر اتحاد، گفت: اتحاد یکی از مسائل مهم و ضروری جامعه است و آنچه که خواب دشمنان را از بین خواهد برد و دشمن را آشفته می کند، همین موضوع اتحاد خواهد بود.

این مرجع تقلید ماموریت دولت‌های وابسته به آمریکا و اسرائیل را ماموریت شیطان عنوان کرده و تصريح كرد: حساب مسلمانان آزاده جهان از دولت های وابسته به انگلیس و آمریکا جداست.

منبع: پايگاه اطلاع رساني حوزه

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: دیدار ، مراجع ، تقلید ، نجف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار