عضو شوراي مركزي جبهه پايداري گفت: موضوع کاهش جمعيت و تصميمات غلط دولت‌هاي پيشين، چه عمدي و چه سهوي برگرفته از سياست‌هاي كشورهاي غربي بوده است.

علي خطيبي‌شريفيه در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با ابراز تأسف از بحران پيش رو درباره كاهش نرخ رشد جمعيت اظهار كرد: موضوع کاهش جمعيت و تصميمات غلط دولت‌هاي پيشين، چه عمدي و چه سهوي برگرفته از سياست‌هاي كشورهاي غربي بوده است.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري يكي از عوامل قدرت كشورها در دنيا را جمعيت دانست و به غفلت موجود پيرامون آن اشاره کرد و گفت: پيش از اين كارشناساني از واحد امور زنان و خانواده دولت با حضور در مدارس ابتدايي و راهنمايي دخترانه، به آنها مي‌آموختند كه جمعيت خانواده‌ها بايد كم باشد.

وي با بيان اين مطلب که اين سياست‌ها بايد برچيده شود و مشوق‌هاي فرهنگي جايگزين آن شود، تصريح کرد: مشوق‌هاي اقتصادي نيز در کنار آن لازم است و بايد تدابيري براي برقراري سياست‌هاي حمايت از قشر آسيب‌پذير در نظر گرفته شود.

خطيبي شريفيه با تأکيد بر نياز کشور به جمعيت جوان مولد گفت:  نيروي مولد جوان در کشور چين تنها سرمايه محسوب مي شود از اين رو افزايش جمعيت جوان موجب ايجاد نشاط در بخش‌هاي صنعتي و علمي خواهد شد.

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري در پايان خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌هاي علمي کشور توسط جوانان فتح مي‌شود و اگر بتوانيم اين جمعيت را افزايش دهيم باعث ثبات و اقتدار کشور خواهيم شد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: خطیبی ، پایداری ، افزایش ، جمعیت ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار