معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به ارتقاء حجم مبادلات تجاري و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و اقليم کردستان عراق گفت: روابط تجاري فيمابين در سالهاي اخير رشد قابل توجهي داشته و مسئولين ايران و اقليم کردستان عراق بايد تلاش کنند تبادلات اقتصادي موجود را به مرز 15 ميليارد دلار برسانند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي پيش از ظهر امروز(دوشنبه) در ديدار «نيچروان بارزاني» نخست وزير اقليم کردستان عراق، بر لزوم توسعه روابط تجاري تاکيد کرد و گفت: بايد موانع موجود پيش روي تجارت مرزي برداشته شود و تجار و فعالان اقتصادي از هر دو طرف در اين زمينه فعال شوند.

معاون اول رئيس‌جمهور از آمادگي ايران براي انتقال تجربيات و کمک به پيشرفت اقليم کردستان عراق خبر داد و افزود: ظرفيت‌هاي فراواني براي توسعه همکاري اقتصادي، سياسي و فرهنگي وجود دارد که بايد براي تحقق آن بخش‌هاي خصوصي دو طرف فعال شده و اين ظرفيت‌ها را فعال کنند.

"نيچروان بارزاني" نخست وزير اقليم کردستان عراق نيز در اين ديدار بر لزوم فعاليت گسترده‌تر بخش‌هاي خصوصي و توسعه همکاري‌هاي مشترک تاکيد کرد و گفت: فعال‌شدن بخش خصوصي مي‌تواند گام موثري در پيشبرد روابط و دستيابي به اهداف مشترک ايران و اقليم کردستان عراق باشد.

وي با قدرداني از حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران، خواستار توسعه روابط و بهره‌مندي از تجربيات و دستاوردهاي ايران شد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار