رئيس سازمان مديريت بحران كشور گفت: ساخت سرپناه زلزله‌زدگان با شتاب قابل توجهي در حال انجام است و تا اين لحظه تعداد 8477 سقف خانه در مناطق زلزله‌زده اجرا شده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، حسن قدمي رئيس سازمان مديريت بحران كشور در خصوص ساخت واحدهاي مسكوني در مناطق زلزله‌زده گفت: طبق برآورد كارشناسي سازمان مديريت بحران كشور، پيشرفت بازسازي خوب ارزيابي مي‌شود.

وي با بيان اينكه در مناطق زلزله‌زده آذربايجان شرقي، پس از زلزله 21 مرداد، 18 هزار و 781 واحد، آسيب ديده است، افزود: پي‌كني 15هزار و 700 واحد تمام‌شده و كار آرماتوربندي پي 14هزار و 740 واحد نيز تمام‌شده است.

رئيس سازمان مديريت بحران كشور همچنين اضافه كرد: اسكلت‌بندي 12هزار و 220واحد نيز تمام‌شده و 7810 واحد نيز به‌طور كامل ديوارچيني شده است.

وي در خصوص رعايت اصول مهندسي و سازه‌اي براي ساخت واحدهاي مقاوم، اظهار داشت: بتن و آرماتور ساختمان‌ها در كارخانه‌هاي صنعتي و به روش استاندارد توليد مي‌شود.

قدمي با اشاره به اينكه حضور مردم در ميدان، به موفقيت بيشتر پروژه ها كمك مي كند، تصريح كرد: يكي از چالش‌هاي ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده درخواست ساكنين ييلاقي براي دريافت مسكن از دولت بود، در حاليكه اولويت ما تحويل خانه به خانواده‌هاي مقيم در اين مناطق است.

دبير شورايعالي مديريت بحران كشور مطالبه مسكن مستقل توسط اعضاي يك خانواده را كه قبل از زلزله در يك خانه ساكن بودند چالش ديگري در روند بازسازي عنوان كرد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اين زلزله با وجود اينكه آسيب‌هاي زيادي را به منطقه وارد كرد اما باعث شد كل منطقه نوسازي شده و در برابر زلزله‌هاي آتي مقاوم باشد كه البته اگر اين كار با همكاري مردم پيش از اين انجام مي‌شد، چنين تبعاتي را نداشت.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار