در جشنواره شمسه معضلات شهری به صورت گسترده ای با زبان نمایش و تئاتر مطرح می شود.

حمت ایمنی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: در این مراسم، کانون های تئاتر جشنواره شمسه مناطق 22 گانه تهران افتتاح می شود.

وی همچنین دعوت هنرمندان سرشناس کشورمان از 22 منطقه به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه خبر داد و تصریح کرد: هنرمندانی همچون عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی و داوود رشیدی به عنوان نمایندگان نمادین مناطق تهران در کانون تئاتر شمسه حضور خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره تئاتر شمسه فضایی را فراهم کرده که در آن معضلات شهری به صورت گسترده ای با زبان نمایش و تئاتر مطرح شود.

وی افزود: سال گذشته در جشنواره تئاتر شمسه 300 گروه نمایشی مردمی در محله های تهران شکل گرفت و 100 گروه در بخش نهایی با یکدیگر به رقابت پرداختند که نیمی از این گروه ها در جشنواره تئاتر امسال نیز شرکت دارند.

دبیر علمی جشنواره تئاتر شمسه یادآور شد: در جشنواره امسال، علاوه بر رئوس مباحث سال گذشته و استفاده از تجربیات دوره قبل در کانون تئاتر، نمایشنامه هایی در مورد گروه های خاص از جمله کودکان کار، معلولین و ... نیز در نظر گرفته شده است تا هم از پتانسیل گروه های نامبرده در موضوع تئاتر استفاده شده و هم مشکلات و مسایل این بخش از شهروندان با زبان هنر و نمایش مطرح شود./ز

برچسب ها: جشنواره ، شمسه ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار