مراسم دومین جشنواره تئاتر شمسه صبح امروز با حضور اساتید و پیشکسوتان عرصه تئاتر و سینما، به میزبانی شهرداری منطقه 4 در سالن ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسن کریمیان شهردار منطقه 4 در این مراسم افزود: رویکردی که هم اکنون در مدیریت شهری تهران وجود دارد در سالهای گذشته وجود نداشت و شهرداری تهران توانسته است در این مدت 8 سال در بحث های متنوع فرهنگی ورود پیدا کرده و دستاوردهای مفیدی کسب کند.
شهردار منطقه 4 ادامه داد: هیچ نهادی در کشور همانند شهرداری در کارهای فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا نمی کند، و خوشبختانه سیاست های جاری شهردار تهران در برنامه های فرهنگی و اجتماعی پایه گذاری شده است.
شهردار منطقه 4 تصریح کرد: جشنواره شمسه این فرصت را برای شهروندان و مدیران فرهنگی به وجود آورده است تا فرهنگ محلات ارتقاء چشمگیری پیدا کند و خوشبختانه این فرصت هم اکنون فراهم شده است تا شهروندان در سطح محلات از امکانات موجود بهره لازم را ببرند و مدیریت شهری این آمادگی را دارد تا از تمامی برنامه های فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی و مذهبی محلات حمایت کند.
در ادامه رمضانی مدیر کل امور فرهنگی معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: اگر بتوانیم ظرفیت ها را در محلات فعال کنیم،‌ توانسته ایم ضمن اجرای برنامه های فرهنگی ثمربخش، به انسجام محلی و منطقه ای دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه جشنواره شمسه نیاز به زمان بیشتری دارد اضافه کرد: سال گذشته جشنواره شمسه در 8 رشته شروع شد و دستاوردهای خوبی به همراه داشت و امسال 4 رشته شامل گرافیک،‌دعا و نیایش، کاریکاتور و خوشنویسی است.
رمضانی تصریح کرد: شمسه موازی کاری نیست بلکه هدف از راه اندازی این جشنواره ها ایجاد انسجام و هدفمندسازی برنامه های فرهنگی در سطح محلات است.
در ادامه این مراسم سمانه زمانی از تبیین برنامه های دومین جشنواره شمسه خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به میزبانی منطقه 4 در دبیرخانه تخصصی تئاتر شمسه تلاش می شود تا با یک برنامه ریزی اصولی نیاز اصلی شهروندان این منطقه در این زمینه تامین شود./ف

برچسب ها: فرهنگی ، محلات ، تئاتر ، شمسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار