رييس‌جمهور عرصه ارتباطات و فضاي مجازي را يك فرصت براي رشد انسانيت، تقويت عدالت، محبت و دوستي در جهان برشمرد و گفت: وزراي ارتباطات و فناوري اطلاعات كشورهاي عضو اكو به گونه‌اي برنامه‌ريزي و تلاش كنند تا مخاطبان فضاي مجازي در سراسر جهان براي استفاده از ذخاير فرهنگي ملت‌هاي ما به نفع صلح و عدالت، ترغيب شوند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ محمود احمدي‌نژاد شامگاه امروز (سه‌شنبه) در ديدار ميهمانان اولين اجلاس وزراي ارتباطات و فناوري اطلاعات كشورهاي عضو اكو ضمن مثبت ارزيابي كردن اين اجلاس و تصميماتي كه در آن اتخاذ شد، گفت: شركت‌كنندگان در اين اجلاس با تسلط بر موضوع ارتباطات و با آينده‌نگري دقيق تصميمات خوبي در جهت ارتقاء همكاري‌ها اتخاذ كردند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه تاكنون دو فضاي مادي و مجازي در جهان شناخته شده و در پيش روي انسان ها قرار دارد، اظهار داشت: امروز در فضاي مادي و ارتباطات فيزيكي جهان مرزها در حال حذف شدن بوده و انسان‌ها به اشکال گوناگون با يكديگر در ارتباط هستند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه فضاي مادي و ارتباطات فيزيكي با محدوديت‌هاي زيادي مواجه بوده و هميشه ابزار آن در اختيار انسان‌ نيست، گفت: در فضاي مجازي و دنياي ارتباطات همه محدوديت‌هاي جغرافيايي و فيزيكي برداشته شده و موضوعات مختلف قابليت طرح در آن را دارا هستند و در حقيقت فضاي مجازي، دنيايي نامحدود از ارتباطات است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه در فضاي مجازي هيچ مرزي ميان انسان‌ها وجود ندارد و هر انساني در هر نقطه از جهان مي‌تواند با ديگر انسان‌ها به راحتي و به سرعت ارتباط برقرار كند، خاطر نشان كرد: اين موضوع يك موقعيت مناسب براي رشد انسانيت انسان‌ها و برقراري رابطه انساني ميان آنها و در واقع يك فرصت تاريخي و استثنايي است كه بايد از آن به بهترين شكل بهره‌برداري كرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه شياطيني كه همواره مي‌خواهند فرصت‌ها را به تهديد تبديل كنند، در اين زمينه نيز به دنبال سلب فرصت بوده و قصد دارند از آن براي ترويج كينه و تخريب انسانيت استفاده كنند، تصريح كرد: بايد دست به دست يكديگر داده و با همت و تلاش بتوانيم به ‌لحاظ محتوايي انديشه‌هاي متعالي، انساني، عدالت‌محور و صلح‌آفرين را در فضاي مجازي گسترش داده و ترويج كنيم.

رييس‌جمهور با تأكيد بر لزوم همكاري‌هاي همه‌جانبه ميان كشورهاي عضو اكو در حوزه‌هاي مختلف ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار داشت: در عرصه سخت‌افزاري بايد از طريق فيبر نوري و ديگر تجهيزات به يكديگر متصل شده و در ارتباط باشيم.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه در كنار ارتباطات سخت‌افزاري بايد همكاري‌ها براي حضور محتوايي در فضاي مجازي و توليد فكر و انديشه‌اي كه عدالت و احترام به همراه داشته و محبت و دوستي در جهان ايجاد كند را شكل داده و ايجاد كنيم، ادامه داد: اين يك وظيفه همگاني بخصوص براي اعضاي اكو و همه كساني كه به عدالت، پاكي و خدا ايمان داشته و به دنبال سعادت و پيشرفت انسان‌ها هستند، بشمار مي‌رود.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه فرهنگ مشترك همه كشورهاي عضو اكو فرهنگ انساني بوده كه امروز دنيا به آن نياز دارد، گفت: بايد اين فرهنگ را شناسايي و آن را در فضاي مجازي گسترش داده و ترويج نماييم.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه نبايد فضاي مجازي تبديل به عرصه‌اي شود كه ديگران بخواهند به وسيله آن افكار و انديشه‌هاي غير انساني خود را به قلب، انديشه و فرهنگ ملت‌هاي ما وارد كنند، اظهار داشت: در منطقه ما كتاب‌هاي انساني، فرهنگي، هنري، علمي و تاريخي فراواني وجود دارد كه بايد وارد فضاي مجازي شده و در دسترس ساير ملت‌ها قرار داشته باشد.

رييس‌جمهور افزود: البته نوع عرضه آنها در فضاي مجازي نيازمند هنر و ابتكار عمل است؛ بايد به گونه‌اي طراحي و فعاليت كنيم تا مخاطبان عرصه فضاي مجازي براي استفاده از ذخاير فرهنگي ملت‌هاي ما به نفع صلح و عدالت ترغيب شوند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه زياده‌خواهان و مستكبران در دوره‌اي از رشد فرهنگ ملت‌هاي ما جلوگيري كردند، تصريح كرد: بايد از وضعي كه امروز در دنيا بوجود آمده پيشي بگيريم و اين نيازمند همكاري و تلاش است.

رييس‌جمهور با اشاره به ايجاد شبكه ملي ارتباطات در جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان كرد:‌ اين شبكه مي‌تواند به ساير كشورهاي عضو اكو و منطقه متصل شده تا به وسيله آن با يكديگر ارتباط داشته باشند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه اقدامات بسيار متنوعي در فضاي ارتباطات به طور نامحدود در پيش روي ما قرار دارد، اظهار اميدواري كرد: تا شبكه ارتباطي به طور كامل ميان ملت‌ها برقرار شده و انديشه‌هاي متعالي و عدالت‌محور و محبت‌آميز در فضاي مجازي ايجاد شود.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت اصل ارتباطات در جهان تصريح كرد: انسان بدون ارتباط با ديگر ملت ها زندگي بي‌معنايي داشته و همه موجوديت و صفات انساني از جمله مهرباني، پاكي، شجاعت و صداقت انسان در ارتباط او با ديگران جلوه و تحقق مي‌يابد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه رشد و كمال انسان و حيات او در ارتباطات اجتماعي معنا مي‌شود، خاطر نشان كرد: هر چه انسان بيشتر كمال يابد، ارتباطات او نيز بيشتر خواهد شد و اميدوارم به روزي برسيم كه همه انسان‌ها با يكديگر ارتباطي براساس عدالت، محبت و دوستي داشته باشند و در حقيقت همه قلب‌ها و انديشه‌ها با هم در ارتباط بوده و در يك جهت باشند.

گفتنی است، پيش از سخنان رييس‌جمهور تقي‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گزارشي از اقدامات صورت گرفته در اولين اجلاس وزراي ارتباطات و فناوري اطلاعات كشورهاي عضو اكو و مصوبات آن ارائه كرد.

همچنين چند تن از ميهمانان نيز در سخناني ضمن قدرداني از جمهوري اسلامي ايران بخاطر برگزاري اين اجلاس، با اشاره به نقش مهم ارتباطات در زندگي امروز مردم جهان بر لزوم همكاري‌ گسترده و نزديك كشورهاي عضو اكو تأكيد كردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار