مسئول ارتباطات و اطلاعات دفتر منطقه ای یونسکو در تهران: اصحاب رسانه می توانند از طریق دنبال کردن شیوه ی پایدار، مفهوم رشد سبز را تبلیغ و نهادینه کرده و مسیر صحیح حمایت از محیط زیست را جاودانه نمایند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد   آریا گوناوان اوسیس در نشست خبری که در سالن ویدئو کنفرانس مرکز مخابرات خراسان برگزار شد گفت: چالش های آب و هوایی پیش روی در جهان در حال افزایش است که به شکل خشکسالی و سیل های بزرگ رخ می نماید.

وی با اشاره به طوفان مازندران و سیل خوزستان به عنوان دو چالش آب و هوایی اخیر افزود: دگرگونی های آب و هوایی ،کاهش شدید منابع آب و تأثیر آن بر آب آشامیدنی و ایجاد آتش سوزی به دنبال دارد که به بحران غذا و انرژی نیز می افزاید.

این نماینده بر ارائه ی خدمات با هدف حفظ محیط زیست تأکید و بیان کرد: دنبال نمودن شیوه ی پایدار در حفظ محیط زیست و نهادینه کردن مفهوم رشد سبز را می توان از طریق آموزش ابتدایی به همه ی شهروندان به ویژه خبرنگاران و روزنامه نگاران وبه دنبال آن به کاهش قحطی و گرسنگی کمک کرد.

مسئول ارتباطات و اطلاعات دفتر منطقه ای یونسکو در تهران نخستین گام برای پرداختن به آثار دگرگونی های آب و هوایی را ایجاد حساسیت عمومی دانست و اظهار کرد: نخستین گام در امر آثار دگرگونی های آب و هوایی و حفظ محیط زیست ایجاد حساسیت در میان عموم و درک علمی اولیه از پدیده محیط زیست و دگرگونی های آب و هوایی است.

شایان ذکر است در پی این نشست کارگاه یک روزه ای برگزار شد که در آن آموزش شیوه های نوین خبرنگاری و روزنامه نگاری به این قشر خبری پرداخته شد.

هم چنین هفته گذشته کارگاه مشابهی در تهران برگزار شده است و هفته آینده در شیراز برگزار خواهد شد./س

برچسب ها: رسانه ، حامی ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.